27 april 2024, 19:16:45

Kwetter Café

Gestart door Lin, 17 november 2015, 21:27:29

« vorige - volgende »

Lin

Zeker een goed vooruitzicht.  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Gaaf! Wij zijn dit jaar op vakantie in Normandië geweest. Cultuursnuiven zoals wij noemden. Een hele aparte ervaring.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Citaat van: carco op 20 oktober 2016, 10:20:30
Gaaf! Wij zijn dit jaar op vakantie in Normandië geweest. Cultuursnuiven zoals wij noemden. Een hele aparte ervaring.

Groetjes: Caroline.


Hoi Caroline, we horen inderdaad heel veel positieve berichten over Normandie. Mijn man is een paar jaar geleden al eens geweest met onze zoon een aantal dagen. Mijn man vindt dat ik dat ook beslist moet zien. Dat onze kleinzoon dan mee kan is mooi meegenomen. We gaan met de caravan op een camping staan, centraal waarschijnlijk. Ik weet het niet, moet me nog in de campings verdiepen.

bobbie

Citaat van: Maryam op  7 november 2016, 10:07:15
Ik ben na 2 jaar weer bij familie geweest in Algerije.
Het was weer erg bijzonder en liefdevol verblijf ,maar helaas ben ik na 1 week door mijn rug gegaan.
De hernia speelt steeds op en de artrose maakt het er ook niet gemakkelijker op .
Dus van al het moois heb ik niet kunnen genieten ,lag 1 week plat in bed .


Ooooo wat heerlijk dat je je familie weer hebt gezien. En wat verschrikkelijk balen dat je juist daar al die pijn moest verduren. Gelukkig was je in liefdevolle handen al kan ik me voorstellen dat je plofte van machteloosheid. Het is niet anders. Ik weet niet hoe oud je bent maar ouderdom komt met gebreken (sprak zij die volgende week 62 wordt :P)

Onze schoonzoon is een paar weken geleden geopereerd aan hernia en die merkt nu al veel vooruitgang.

Lin

Ja mensen mogen ook wel meer reageren ipv lezen. Als je toch veel informatie leest kan je ook wel wat reageren bij andere op vragen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Ik heb een leuke site gevonden. Je kan er van alles bestellen voor weinig. Ik heb speelgoed voor de vogels gekocht en 2 stickers in de vorm van een valkparkiet.
Nu afwachten tot het komt  ben benieuwd  ;D

Lore

Ik durf soms niet zo goed eigen reacties te sturen, uit angst dat ik iets zeg dat totaal onjuist is. :O
Nu zijn veel dingen ook afhankelijk van eigen ervaring of mening van de eigenaren, dus soms kan ik me naar mijn idee toch wel mengen. Eventuele discussies die daaruit zouden ontstaan kunnen dan ook juist weer razend interessant zijn.
Maar het is inderdaad altijd wel fijn reactie te krijgen op je berichtjes, als is 't maar "Ik weet niet hoe ik je kan helpen maar hoop en lees mee voor een oplossing". We zijn hier, jong en oud, toch allemaal om van elkaar te leren :)

Wie weet over wat meer tijd, als ik eenmaal volleerd ben in mijn vak en aan het werk bij een dierenartsenpraktijk, kan ik veel meer input bieden over behandelingen, medicatie, en zo voorts. Tot die tijd valt er nog veel te leren en zal ik mijn best doen te helpen als ik denk wel wat toe te kunnen voegen. :)

Lin

Het zal op deze website niet snel uit de hand lopen hoor qua discussies. We hebben goede moderatoren hier  :P

Je kan altijd een mening geven. Weet je er niks van dan is het lastig. Maar er zijn genoeg kenners hier.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lore

Oh maar ik bedoelde discussie op een positieve manier hoor :)
Tuurlijk moet het niet op een ruzie uitlopen... Maar het horen van verschillende meningen en de redenen waarom mensen die mening hebben, vind ik persoonlijk altijd interessant om te zien of onderdeel van te zijn.

Maar inderdaad, als je ergens ervaring mee hebt, of al heb je er maar iets over gelezen, waarom zou je het niet delen met de rest, toch? :)

Lin

Ja inderdaad, want misschien heb jij een andere mening en kan je andere weer overtuigen. Mensen hoeven idd hier niet bang te zijn dat ze super veel kennis moeten hebben om te antwoorden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Nou daar ga ik hoor  :P

Ik heb hier valkje Goldy. Die is rond de 13 jaar en woont sinds 3 jaar bij ons. Een lutino man.
Hij kwam hier al met benauwdheidsklachten. Zijn broertjes en zusjes zijn gedood door de moeder en Goldy zelf heeft 1 blind oog, ook gedaan door zijn moeder. Is toen door eigenares uit nest gehaald en verder gepapt. Altijd last gehad van hoesten, benauwdheid etc. Mijns inziens is hij ook bij het voeren door moeder in zijn keel gebeten en daardoor littekenweefsel (denk ik).

Maar goed, hij at dus zaad. Ik al tig keer geprobeerd om hem op de pellets van Harrison's te krijgen. Nou, dit is de eerste vogel waarbij het me niet lukte. Ongelooflijk. Na eten steeds weer zo hoesten en benauwd. Ik weer proberen, nee hoor lukte niet. Toen ben ik goedkope pellets gaan kopen en daarmee lukte het me om hem op de pellets te krijgen. Hij kucht amper nog en heeft het ook niet meer zo vaak benauwd. Wel kreeg hij diarree van dat goedkope merk dus dat is ook niet alles.
Toen langzaam aan de goedkope pellets vervangen door de pellets van Harrison's (High Potency) en ja hoor: Gelukt: ;D
Het gaat nu heel goed. Speelt veel meer, slaapt niet meer zo uitzonderlijk veel. Gaat weer meer deuntjes fluiten en reageert meer op gebeurtenissen. Hij is een stuk gezelliger geworden.


bobbie

8 december 2016, 22:19:10 #86 Last Edit: 8 december 2016, 22:21:11 by bobbie
[attachment id=1 msg=741674]

Even fotootje erbij van slechte oog. Heb per ongeluk de foto meerdere keren geplaatst geloof ik. Probeerde ze al weg te halen, maar lukte niet. Ga het nog eens proberen.

Lin

Citaat van: Fluiterigevalkjes op  9 december 2016, 06:16:59
Citaat van: Lin op  3 december 2016, 14:57:57
Ja mensen mogen ook wel meer reageren ipv lezen. Als je toch veel informatie leest kan je ook wel wat reageren bij andere op vragen.


Ik vind deze bijdrage aan dit forum uitermate respectloos naarover leden / lezers. Naar mijn idee is ieder lid toch vrij om te doen en te plaatsen wat die wil.
Als ik dit bericht zo lees ben ik eigenlijk niet van plan langer te blijven en verliezen jullie wederom een lid.
Ik merk dat er tegenwoordig veel respectloosheid in de vogelwereld omgaat. Vandaar heb ik ook me eigen plekkie op internet.

Vraag me wel af of jullie het zo gaan volhouden.


Dan wil ik hem best wel even uitleggen als jij hem op die manier op vat. Goed dat je dan de vraag stelt.
Samen maak je een forum. Als alleen mensen lezen dan krijgen mensen soms maar 1 antwoord op vragen dat is jammer. Sommige mensen zitten soms uren op dit forum. Als je ziet dat iemand wat vraagt en je wil antwoord geven, geef dan antwoord. Wees iig niet bang. En nee je moet niks, maar als je zelf wat vraagt zou je ook graag antwoord willen. Als het wel uit de hand loopt op een verkeerde manier dan kan je een bericht melden en is het zo opgelost. Het leden aantal stijgt nog steeds en er is al jaren geen onenigheid hier geweest.

------

Nel (bobbie) ik zie de foto 1 keer dus is gelukt.  Het kan idd littekenweefsel zijn of het is mis gegaan met voeren (noem maar iets). Het te heet gegeven of met een kropnaald verkeerd erin gegaan. Wel fijn dat je dan vooruitgang ziet. Hij heeft het maar goed bij je.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Citaat van: Lin op  9 december 2016, 07:52:04



Nel (bobbie) ik zie de foto 1 keer dus is gelukt. 


Ik zie hem 3 keer?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Ik zie hem ook inderdaad 3x  :laugh: en ik heb alleen nog maar koffie op :laugh:

Aan de mogelijkheden van hete pap heb ik nog niet gedacht, kan ook heel goed inderdaad. Kropnaald is niet gebruikt.