4 mei 2025, 00:29:56

broeden

Gestart door debbs, 15 november 2015, 12:53:56

« vorige - volgende »

debbs

Ik heb wat vraagjes ik heb het idee dat alles bij mijn valkjes iets anders gaat als gewoonlijks ....

Ik heb een pop van een jaar of 7 die zomaar vanuit het niets ineens verlieft werd op al haar speelgoed er aan begon te rijden en eieren ging leggen

Ik had het idee dat ze misschien eenzaam was dus heb een valkje erbij gehaald waarvan mij verteld is dat het een mannetje is
Dit is weken lang goed gegaan tot een week geleden waarbij mijn pop weer extreem veel intresse in de schommel begon te vertonen
Mijn man heeft hierop 3 dagen terug een nestkastje gehaald en in de kooi gezet
ze zijn bijde de afgelopen 3 dagen bezig geweest met dit kastje al heb ik ze er niet in zien gaan

Nu is het geval zo dat ik vanmorgen mijn (mannelijke?) valkje wat miste en stil vond dus ik ben gaan kijken zit deze op de grond (in de kooi) en staat op van een ei is daarna naar boven geklommen en nu gaat het popje zo nu en dan kijken beneden

Moet ik het ei laten liggen ?? Of in het kastje leggen ??
Of moet ik alles maar op zijn beloop laten??

Ik dacht dat ik mezelf best goed had ingelezen , ik kan zelf hier ook vrij weinig over vinden
Of het koppel zelf daadwerkelijk gemeenschap heeft gehad weet ik niet  het mannetje heeft wel iets aan mannelijk gedrag vertoont maar ook echt minimaal

Kan iemand hier iets mee ??

Mvg debbs

carco

Kan je een foto plaatsen van wat je als man gekocht hebt?

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Bob The Builder

Ik zou eens kijken of het ei bevrucht is door het te belichten https://www.youtube.com/watch?v=Snx-JBiY0uI

Rianne

Je kunt proberen het blok met het deksel open neer te zetten. Of in ieder geval ervoor zorgen dat het niet meer zo donker is. En dan het ei er in doen.

debbs

De intresse in het ei is al weer verloren
Het ei was ook niet bevrucht al begon het mannetje wel steeds meer mannelijk gedrag te vertonen de afgelopen 2 dagen
Ik zal het de volgende x proberen om het ei erin te leggen kijken wat ze dan gaan doen
ik heb wat foto's van het mannetje
alleen wel van in de kooi aangezien deze nog niet volledig handtam is , ik mag niet met vreemde objecten in de buurt komen als hij bij me zit ...

debbs

Rianne

Hoe oud is deze valk? Ik zie een pop op de foto's.

debbs

Vergeten te vragen hoe oud hij was
Ik heb wel ook al hier en daar een staartveer gevonden misschien dat hij aan het ruien is ?
Verder is hij veel bezig met ruzien in de spiegel zo erg dat hij hem er zelfs aftrekt
En hij draait steeds zijn vleugels wat open en fluit daar anders bij als normaal wat mij lijkt op macho gedrag vooral heel erg toen het ei er net was

Als het een pop blijkt te zijn is het ook prima hoor
De tijd zal het wel uitwijzen waarschijnlijk

Rianne

Maar hij is nog van dit jaar?

Lin

Een spiegel kan wel tot afwijkend gedrag leiden. Ik zou persoonlijk die eruit halen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)