7 mei 2025, 11:20:13

Prijs van albino valkparkiet

Gestart door ken, 26 maart 2004, 22:27:18

« vorige - volgende »

ken

Ik denk eraan om een albino aan te schaffen en zou de gemiddelde prijs wel eens willen weten.

Inger m

Hoi Ken,
De kostprijs van een albino is een beetje afhankelijk van wat de kweker ervoor vraagt. Verder ook van het geslacht (meestal zijn albino's popjes), leeftijd en hoe de vogel eruit ziet.

Omdat een albino nog niet zo heel veel voorkomt, ligt de prijs nog wat hoog en wordt er meestal rond de 45-75 euro voor een vogel gevraagd. Onder de 40 euro zou ik er geeneens een kopen, want dat zegt mij wat over de kwaliteit van de vogel (athans dat hoeft niet, maar de vraagprijs ligt meestal wel wat hoger).

Je kunt het beste een jonge vogel aanschaffen tijdens dit kweekseizoen, nu wordt zo langzamerhand het aanbod wat hoger en heb je straks wat meer keus. Let goed op wat voor vogel je koopt, ze hebben net als lutino's vaak een kleine kale plek op het achterhoofd en zijn soms wat klein van formaat. Omdat ze gewild zijn, zijn er kwekers die er zoveelk mogelijk proberen te kweken en albino x albino kruisen. Dit is echter af te raden.
Het aanbod aan volwassen vogels op dit moment is vaak wat minder, omdat de meeste kwekers hun goede vogels al hebben ingezet voor de kweek, blijven er mindere over. Dit zie ik nu ook heel duidelijk op de vogelmarkt..

Succes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

26 maart 2004, 22:47:52 #2 Last Edit: 26 maart 2004, 22:49:15 by blozend_appeltje
Hoi,

Ik heb 70 euro voor de mijne betaald. Achteraf vind ik het wel veel, omdat ze meestal rond de 50 euro kosten, maar als ik zie hoe mooie forse valk Snowy is, dan vind ik het toch niet zo erg  :D. En ze is super brutaal  :D

Snowy:

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Het ligt er ook aan of het een jonge tamme valk is of een volwassen "wilde" valk. Voor zo´n volwassen valk zou ik tussen de 50 en 60 euro denken, voor een tamme jonge toch ca 75 euro.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Een jonge handtamme albino valkparkiet kost bij mij 65 euro.
Voor Noah heb ik dit ook betaald, en de albino's die in de buitenvoliere zitten, kostte mij ook 30 tot 65 euro.

groetjes Lique

ken

CitaatEen jonge handtamme albino valkparkiet kost bij mij 65 euro.
Voor Noah heb ik dit ook betaald, en de albino's die in de buitenvoliere zitten, kostte mij ook 30 tot 65 euro.

groetjes Lique
ik zoek een wilde mannelijke

Lique

Zelf heb ik deze op het moment niet beschikbaar, omdat mijn 2 albino mannen beide een nest hebben.

groetjes lique

Paul

Hoi,

Ik kocht mijn eerste albino voor 90 euro en dat was een volwassen pop die niet tam was maar wel heel erg mooi en erg goed om mee te kweken.
Die is helaas dood gegaan en mijn tweede albino is ook een popje maar die kreeg ik met 5 weken en die is supertam.
Die kostte 55 euro dus dat viel eigenlijk wel mee en zeker voor een super tam valkje.

Groetjes, Paul

giovanni

hello

thx, kan de info ook goed gebruiken :) ik zoek ook een albino man. Mooie vogels, toch?? :)

grtjs