8 mei 2025, 02:23:04

Net nieuwe valkparkiet

Gestart door Jerry, 27 maart 2004, 22:43:24

« vorige - volgende »

Jerry

Hoi,
vandaag heb ik een gratis valkparkiet opgehaald met mooie grote kooi, een mannetje grijs, hij heet kuifje hij is wel tam zeggen en vliegt welleens los en hij moet natuurlijk eerst wennen bij mij in huis, maar mijn vraag is nahoeveel dagen is hij gewend aan mij en wanneer kan hij los vliegen?
gr. jerry

suus

hallo Jerry,
Allereerst gefeliciteerd met je valk!
Hoewel ik geen ervaring heb met een wat oudere tamme valk(op het moment dat je hem krijgt,de mijne waren erg jong) zou ik je valk een dag of 2 laten wennen. Wel kun je er veel tegen praten, eens met je hand door de tralies gaan kijken wat ie doet. Misschien biedt hij wel zijn hoofd aan om geaaid te worden... Als ie rustig blijft als je dicht bij de kooi in de buurt staat, kun je eens met je hand in de kooi gaan. Wanneer dit nog steeds allemaal goed gaat, kun je hem er eens uithalen. Maar let wel op gevaarlijke dingen. De valk moet je huis nog leren kennen, en kent de gevaren nog niet, zoals ramen, spiegels, ventilatoren ect ect.
Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, er zijn vast leden op dit forum die dat wel hebben.
Succes, en heel veel plezier met je valk!!!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

giovanni

hello

als je zegt dat hij al tam is, dan zal het wel niet lang duren tegen hij op jóu hand zit hoor.
En hoe heb je dat geklaard? een gratis tam valkje mét kooi! proficiat :)

grtn

Theetje

Hoi Jerry,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje. Leuk hoor.

Voor je je valkje loslaat zou ik er voor zorgen dat ie zeker weet waar zijn kooi staat en dat hij al op je hand stapt. Anders moet je hem achterna jagen als hij zijn kooi weer in moet en dan is het vertrouwen gelijk weg. Dat zou natuurlijk zonde zijn.

Heel veel plezier met je nieuwe valkje.

Groetjes

Theetje