stitch vertoont erg raar gedrag na overlijden broertje lilo

Gestart door Lilofreye, 28 juli 2015, 21:00:06

« vorige - volgende »

Lilofreye

Nu een week geleden is onze valk lilo overleden.
We hebben nog 1 over en dat is Stitch. Ze waren altijd samen, stitch was verdrietig. Nu eet en drinkt hij weer goed en hij fluit en praat ook weer lekker. Alleen slaapt hij echt bijna continu. Zodra hij bij je zit doet hij zijn ogen al dicht, hij knarst. Het is heel lief enzo maar hij slaapt wel erg veel. Hij zit op je schouder met de ogen dicht op 1 poot en met zijn kop in de veren. Hij is verder niet ziek zo te zien, hij is wel vrolijk kijkt goed uit de oogjes en zijn ontlasting is ook goed.

Alleen zijn vind hij niet leuk en rent dan door de kooi, zodra we thuis zijn is hij dan erg moe. Ik weet niet of hij continu druk is als we van huis zijn, dit zal ik eens filmen met de go pro om te kijken wat hij doet. Aan de ene kant denken we ja, hij heeft ons maar geen broertje meer dus tja dat heen en weer vliegen doet hij niet zo erg meer, dat deden ze altijd samen.

Herkend iemand dit en word dit weer beter qua zoveel slapen?

Bedankt, Groetjes van ons.

valkparkiet80

Ik herken het helemaal.
Ik heb 1 man. die precies het zelfde doet als stitch. Hij zit ook de hele dag met zijn kop in de veren is niet ziek. Ik heb hem nu bij de andere weg gehaald en ik heb in de woonkamer in de kooi 2 valkjes zitten [man/pop] en hij trekt heel erg naar die pop toe. Dus ik ben nu dringend op zoek naar een pop voor hem

Lilofreye

Bedankt voor je reactie.

Het is eigenlijk zielig dat hij nu alleen is.
Je vind vast een pop voor hem! Komt helemaal goed.
Wij denken ook steeds aan 1 erbij maar dan blijf je wel bezig..

Vanmorgen schrok ik me kapot want hij had zijn kop tussen de tralies door gewrikt en kon niet meer terug, heb hem vastgehouden en toen voorzichtig zijn kopje terug gedieuwd. Hij piepte wel wat dus ik hoop dat hij het niet weer doet. Ben nu aan het werk en heb die tralies (is op dat stuk iets breder) ingestopt met handdoeken. Hij was totaal overstuur toen ik wegging dus hij wilde uit die kooi, dus dan jezelf maar door de tralies proberen te wrikken. Vanavond kijken hoe we dit gaan oplossen want hij moet dit niet weer proberen, straks hangt hij daar uren alleen..

Ik denk dat het toch tijd wordt voor een vriendje voor hem dit is zielig om aan te zien.. en ze horen eigenlijk ook met zn 2en te zijn?

valkparkiet80

Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken ben zeg. Ik kan me voorstellen dat stitch nu uit zijn kooi wil.
Zeker als je fultime werkt zal ik er een valkje bij doen. Omdat stitch nu tot vanavond alleen is kan hij zich ook eenzaam gaan voelen. Schrik vanavond niet als je thuis komt en hij zit weer tussen de trailies met zijn hoofd. Het kan zo maar zijn dat hij het weer gaat proberen.

Ik ben hele dagen thuis. Nu zit mijn valkparkiet man heel erg veel bij mij. Ik ben al druk op mp aan het kijken wil het liefste een tamme. omdat hij ook tam is en 1jaar is. Maar als het te lang duurt dan wordt het bij de dierenwinkel

Lilofreye

Ben niet fulltime aan het werk dus dat valt mee gelukkig.
Ik heb die tralies volgestopt met handdoeken dus hij kan als het goed is niet weer zo'n poging ondernemen. Nu nog even een permanente oplossing daarvoor vinden.

Ga het vanavond met mn partner maar eens hebben over of we een valkje erbij moeten hebben of niet..


Lilofreye

Ja een tamme is natuurlijk het meest ideaal! Ben benieuwd wat je gaat doen.
Ben trouwens vaak halve dagen aan het werk vandaag gelukkig ook dus ga zometeen naar huis toe en hem flink aandacht geven.
Vind het erg zielig voor hem.

carco

Wij hebben inderdaad nog jongen zitten.
Als je kan uitsluiten dat je andere valkje ziek is zal het zeker eenzaamheid wezen.
Het zijn inderdaad groepsdieren.
Succes met je beslissing ! Je mag altijd contact opnemen met ons.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lilofreye

Bedankt!

We gaan vanavond eens overleggen. Misschien dat stitch nog wat tijd nodig heeft om te wennen.. ben nu thuis en dan is hij gelukkig een stuk blijer. Hij slaapt alleen zo vreselijk veel.

valkparkiet80

Zat stitch niet met zijn kopje vast toen je thuis kwam?
Iemand die ik ken wist mss iemand die hier woont die tamme valkjes heeft want halen is voor mij geen optie. Daar gaan we morgen maar even heen

Lilofreye

Ah wat leuk ben erg benieuwd!
Nee stitch zat gelukkig niet vast, had alles goed dicht gemaakt dus hij kon nergens meer doorheen. Hij begon meteen weer te slapen op mn schouder.

valkparkiet80

Gelukkig maar. Ik gok dat stitch lilo nog heel erg mist het is natuurlijk nog maar een weekje geleden. Ben benieuwd wat jullie gaan doen.

Lilofreye

Sinds gister is Stitch wat vrolijker. Hij is nu meer wakker en het gaat de goede kant op. We hebben besloten om hem alleen te houden en geen valkje er meer bij te nemen. Hij is niet veel alleen dus dat moet kunnen lukken.

valkparkiet80

Wat fijn te lezen dat stitch steeds vrolijker wordt/is. Ik denk dat stitch aan het ideengewend raakt dat lilo er niet meer is

Lilofreye

Ik was optimistisch. Ik was net even in de douche en wat tref ik aan?

Hem met zn kop tussen de kleine tralies. Hij heeft zich daar weer doorheen gewrikt. Ik moest de tralies uit elkaar dieuwen en hem terug dieuwen. Hij was warm en meteen de ogen dicht. Heb hem meteen gekoeld en nu is hij niet zo warm meer een ook beweegt hij weer goed. Ik denk dat hij erg geschrokken was. We hebben nog 1 kooi met nog smallere tralies dus dan moet hij daar maar in.

Ik probeerde hem terug de kooi in te dieuwen maar meneer wringde zich steeds veder naar buiten. Stel dat het gebeurd als ik uren weg ben.. ik stond op het punt om weg te gaan namelijk. Hij doet dit gedrag alleen als je dus de kamer uit bent en hij alleen in die kooi is.

Ik weet niet meer wat te doen nu, ik ga hem eerst in de andere kooi zetten als oplossing.

Bob The Builder

Ik zou hem inderdaad niet meer in de kooi houden met de te wijde tralies.  En na wat treuren komt hij er vast wel doorheen, zeker als hij van jullie de nodige aandacht krijgt.