28 april 2024, 12:33:01

Advies gevraagd voor veel drinken

Gestart door RomyS, 28 juni 2015, 18:01:39

« vorige - volgende »

RomyS

Hoi allemaal!
Mijn valkje drinkt gigantisch veel, en krijgt hierdoor erg waterige ontlasting (logisch, wat erin gaat komt er ook weer uit).
Ik ben hiervoor meerdere malen naar de dierenarts geweest, uiteindelijk een antibioticakuur voor in het water meegekregen.
Ze vond het water erg vies en dronk er nauwelijks uit. Op dat moment werd ook haar ontlasting weer normaal!
Nu is de kuur afgelopen en vervalt ze weer in haar oude gewoonte om heel veel te drinken en water poepen.

Vraag 1: zou dit een gewoonte zijn of zou dit uit behoefte komen? Ik denk zelf aan gewoonte namelijk..
Vraag 2: de volgende stap zou zijn om bloed af te nemen in Amsterdam.. Daar komt een flinke rit aan te pas en bloed afnemen is ook niet zonder risico. Wat is jullie advies hiervoor? Ze is verder namelijk helemaal gezond en vrolijk. Eet keurig en is op gewicht.

Ik hoor het graag!
Groetjes Romy

carco

Ben je naar een dierenarts of vogelarts geweest? Veel drinken kan ook met de nieren te maken hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




RomyS

Dierenarts, maar de ontlasting is bekeken door een vogelarts.

Als het de nieren zijn, kan bloedonderzoek dat dan uitwijzen?

Groetjes Romy

RomyS

Zou iemand mij nog verder willen helpen? :(
Ik wil graag nog advies over het bloed afnemen bij valkparkieten!

carco

De vogelarts kan een ontsteking van de nieren ook vaak uit de urine halen, wat je ook kan opvangen.
Zou toch even een afspraak daar maken.
Bloed afnemen voor nierziektes wordt via de hals gedaan. Moet geen problemen geven bij een ervaren arts. Dit wordt dan opgestuurd naar een bedrijf als bv. gendika om te bepalen wat de waardes in het bloed zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




RomyS

Dankjewel voor je advies!
Ik heb een uitgebreid stuk van Inger gelezen op een andere vraag die ooit op het forum gesteld is.
Zij zegt dat een te veel aan eiwitten ook kan zorgen dat de nierfuncties niet lekker gaan en dat de vogel veel gaat drinken.
Nu zou dit erg goed in het plaatje passen.. Ze eet veel eikrachtvoer, ik bied het onbeperkt aan omdat ze nog jong is en groeit (ze is van half maart dit jaar). Ik zal hier mee stoppen en 2 keer per week geven. Dit gedoe met veel drinken loopt al weken, sinds eind april. Ik ga aankijken of de eiwitbeperking helpt voordat ik bloed af laat nemen denk ik..

Weet iemand nog meer producten waar veel eiwitten inzitten en waar ik op moet letten? Brood?