3 mei 2025, 15:39:34

in kooi behoefte laten doen

Gestart door flupke, 24 maart 2004, 18:03:39

« vorige - volgende »

flupke

Weet er iemand hoe je een valkparkiet kunt aanleren om in zijn kot zijn behoefte te laten doen?  
Als ik thuis ben mag hij vrij rondvliegen maar zou graag hebben da hij in zijn hok zijn behoefte gaat doen als hij vrij is.

Lieve

Hoi Flupke,

Ik weet niet hoe andere erover denken maar uk dank dat dit bij valkjes een utopie is, hoor.
Ben zelf ook benieuwd naar reakties. Volgens mij is deze vraag al eens eerder gesteld zn wat ik mij daarvan herinner is dat dit een bijna onmogelijke zaak is.

Groetjes, Lieve

Paul

Hoi Flupke,

Meestal lukt het niet maar je kan het ze wel leren.
Lees dit stukje maar eens en er zijn nog meer berichten over geweest maar dit is de leukste om te lezen:
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=tam;action=display;num=1071602848
Als dat helemaal niet lukt zou je je valkje een luier om kunnen doen maar die moet je in Amerika bestellen en ze sturen wel naar Nederland.
maar of je valkje dat fijn vind is de vraag.
Maar kijk voor de grap in elk geval even op de site van die Amerikanen.
http://www.birddiaper.com/

Groetjes, Paul

Anck

Mijn valkje doet sinds een paar dagen steeds alles in de drinkbak... Opzich ook wel apart. :D Hij zit meestal op zijn bovenste stok, en telkens als hij even gaat drinken draait hij zich daarna om en blijft even een paar minuten zitten en als hij weggaat ligt er altijd wat in t water. En bij zijn voerbakjes doet hij dit niet, heel vreemd...

sadelienda

Nou om eerlijk te zijn is Chessna zindelijk. Omdat ze geknipt was bracht ze veel tijd door op de kooi. Telkens als ze haar zagen persen, draaiden we haar kontje boven de kooi en zeiden we poep. Als ze poepte beloonden we haar met een zonnepit. Ik zie haar nu vaak der billen boven de kooi draaien en in de kooi poepen. Verder in huis poept ze nog wel omdat ze nog niet volledig durft te vliegen en soms lang op plekken blijft zitten.

Dus het kan wel.

Gr,

Sadelienda.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)