8 mei 2025, 22:22:05

Roepen

Gestart door Valkje24, 18 juni 2015, 22:14:25

« vorige - volgende »

Valkje24

In de ochtend is mijn valkparkiet heel actief en klimt hij door zijn hele kooi terwijl hij het hele huis bijeen roept. Maar na de middag wordt hij lui en hoor je hem niet vaak meer.
Is dit normaal? Kan ik hem 's morgens minder actief maken dat hij de dag wel door komt?

Tara

Zodra de zon opkomt zijn ze vrolijk, hier ook hoor. Weinig aan te veranderen. Je kan ze in een donkere ruimte houden, dat ze het niet zien klaar worden, maar dat raad ik niet aan. Voor mijn ara moet ik dat doen voor haar hormonen, maar valkjes hebben volgens mij toch meer licht nodig. Stoort het? Zitten ze binnen? Je zou kunnen een doek gebruiken, die je 's avonds al over de kooi legt als je gaat slapen en dan er weer afneemt wanneer je wil opstaan. Zorg gewoon dat ze nog genoeg daglicht hebben. Laat het niet tot bv de middag erop liggen.

RomyS

Ik heb hier hetzelfde probleem, overactief in de ochtend. Het roepen maakt ons wakker. Is je valkje nog jong?
Wij proberen het af te leren door het roepen te negeren en te belonen zodra ze stil zijn, ze mogen dan uit de kooi en bij ons zitten.
Ze beginnen het nu sinds een aantal weken door te krijgen!