Injectie bij pop vanwege ongewenst eieren leggen?

Gestart door Rebecca2103, 16 juni 2015, 11:35:32

« vorige - volgende »

Rebecca2103

Goedemorgen,

Ik tast op het moment volledig in het duister omdat ik een maatje of vriendinnetje voor mijn mannetje Rocky wil.
Ik geef hem nu alle aandacht omdat ik werkzoekende ben maar als ik straks weer ga werken wil ik gezelschap voor hem.
Ik wil graag advies of ik er een vrouw of een man bij moet zetten (als man-man echt samen gaat).
De optie man+vrouw kan wel, alleen ik wil absoluut niet gaan kweken met ze.
Dus met de optie man+vrouw wat moet ik dan doen als ik dit wil voorkomen?

- Ik heb gehoord dat er een rek boven de bodem moet zitten zodat ze geen nestje kunnen maken en dus geen eieren kunnen leggen, klopt dit?
- Ik heb ook iets gehoord over een injectie die je aan een pop kunt laten geven door een DA zodat ze geen eieren meer legt, is dit gezond voor de pop en wat doet het precies heeft er iemand ervaring hier mee?
- Ik wil ook niet constant eieren van de pop weg moeten halen, omdat ik denk dat ze er beiden agressief van worden klopt dit? Of kan het geen kwaad, en hoe is dit als ze al bevrucht zijn?

Een hoop vragen... maar ik tast echt volledig in het duister  ???

valkparkiet80

Ik heb zelf ook 1 pop die geen eitjes meer legt. De oude eigenaren hebben haar bij de dierenarts een spuitje laten geven, Want ze verloor ook te veel kalk.

Rebecca2103

Citaat van: valkparkiet80 op 16 juni 2015, 14:57:48
Ik heb zelf ook 1 pop die geen eitjes meer legt. De oude eigenaren hebben haar bij de dierenarts een spuitje laten geven, Want ze verloor ook te veel kalk.

Misschien lastige vraag maar, merk je iets van die spuit behalve de eitjes die ze niet meer legt? En zit jouw pop samen of alleen?

Tara

Dag Rebecca,

2 mannetjes gaan ook goed samen hoor, ze kunnen mss wel eens kibbelen, maar echt vechten doen valkjes niet. Als je echt niet wil kweken zou ik gewoon een man bijnemen dan, je kan nooit voorspellen of je pop met tijd eitjes zal leggen of niet. Zo'n prik raad ik niet aan om zomaar te gaan doen, ik heb eens gelezen dat dat niet zonder risico's is. Ook al hebben ze geen nest of het materiaal ervoor, als ze echt wil leggen, zal ze leggen.

Groetjes

valkparkiet80

Ik weet niet hoe ze er voor was natuurlijk. Ze zit samen met een man. Ze maakt wel die parings geluiden en zo. En als de man er dan aan komt om er boven op de springen, Gaat ze heel snel recht op zitten ;D. Onder geen beding gaat de man haar bespringen omdat ze niks heeft bij te zetten. Ze is heel ziek geweest, Als ze 2 seconde in de lucht hangt stort ze al neer