4 mei 2025, 02:31:07

Man sloopt eitjes

Gestart door Lisa1969, 31 mei 2015, 12:40:32

« vorige - volgende »

Lisa1969

Mijn valkparkiet is de laatste dagen eitjes aan het leggen. Gewoon op de bodem van de kooi, ik had geen kwekersplannen. Maar elke keer sloopt de man het eitje.
Tja, en als het dan stuk is eet de pop natuurlijk ook mee maar zij sloopt ze zelf niet. Zij duwt ze onder zich en is er voorzichtig mee.
Hoewel ik geen kwekersplannen had, vind ik het wel zielig voor het popje. Zo blijft ze aan de gang.

Ik heb ondertussen maar nep eitjes besteld, maar vraag me af... is dit gedrag nog af te leren bij de man ?
En stel dat er meer echte eitjes zouden komen in de toekomst, zijn die te redden ? ik kan moeilijk de pop
overal alleen voor laten opdraaien.

Groet,
Lisa

Rianne

Misschien heeft de man een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen. Geef je sepia en/of grit?

Lisa1969

valkparkiet80

@lisa
Mijn valkparkiet man jaagde de pop de hele tijd van de eitjes af, En deed zelf niks qua broeden, De pop heeft alleen gebroed op 6 eitjes en 1 daar van is uit gekomen en voert het jong alleen, Die is nu 11dgn oud

Rianne

Hang er een sepia en mineraal blok bij. Het is ook goed voor de snavel dus misschien vind hij er ook afleiding in.

Lisa1969

Dank je wel, ga ik doen !