25 mei 2025, 01:11:16

valken

Gestart door jordy, 23 maart 2004, 20:07:08

« vorige - volgende »

jordy

ik heb een vraag ik heb een koppel en kan ik daar 1 bij in doen ik weet niet wat die ander is

Marianne

Hoi Jordy,

Ik neem aan dat je al een koppel valkparkiet hebt, dus een man en een pop.
Natuurlijk kan je er altijd een 3e valkje bij zetten, maar als het een hecht koppeltje is dan is 2 erbij misschien beter.
Of is dit niet het antwoord op je vraag?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Jordy,

Als je een koppel hebt en je weet dat zeker zou ik er een popje bij zetten dat geeft meestal de minste problemen.
Mannetjes kunnen wel eens gaan vechten om het popje maar dat hoeft natuurlijk niet.
Als je twee popjes hebt kan het mannetje ze wel eens beide als partner zien :-)
Een jong valkje erbij gaat ook vaak het beste die worden sneller geaccepteerd dan een ouder valkje.

Groetjes, Paul

giovanni

yo

kunnen 2 koppeltjes ook in 1kooi samenleven?? (mss ook broeden)

Kolkkie

Hoi Giovanni,

Er kunnen wel 2 koppels samen wonen in een kooi, alleen moet die kooi natuurlijk niet te klein zijn mochten er eens meningsverschillen ontstaan.

Als je 2 koppeltjes laat broeden in 1 kooi, moet deze wel groot genoeg zijn om problemen met het teritorium te voorkomen. En niet te vergeten genoeg nestblokken.
Als er toch problemen ontstaan is het aan te raden om ze apart te houden in een andere kooi.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006