27 april 2024, 12:33:47

Een beetje vreemd

Gestart door Prins Pils II, 1 april 2015, 19:55:19

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Het blijft een beetje voort sudderen.
Denk deze week nog langs een andere vogelarts te gaan.
Ze eten bij mij alleen maar zaad en eivoer. Al het andere dat ik aanbied gooien ze uit de kooi.
Punky is de enige die bij me komt schooien en dan weleens iets anders eet. Uiteraard let ik dan wel op wat. Zeker met vette of zoute dingen, die eet ik immers zelf ook amper.

de_vogelkamer

probeer eens paardenbloembladeren, vogelmuur, herderstasje of graszaden (allemaal onkruid, dus misschien zelfs in je tuin te vinden ;) ) Daar zijn ze hier gek op!
Als punky graag het eten van je bord steelt is het misschien een leuk idee om hem wat rauwe of gekookte (zonder zout) groenten te geven. Dan kan ze alsnog gezellig met je mee eten, maar dan heeft ze wel iets wat gezond is  ;)

Prins Pils II

Vandaag bij vogelarts van der Horst geweest.
Ook zij constateerde meteen dat er iets in de krop zat. Punky was al wat zwakker als afgelopen tijd.
Geopereerd en uit de krop is een bol touw gekomen te grote van een pelpinda!
Behoorlijk groot dus. Verder was alles in orde en moet ze nu verder aansterken.
Het blijkt vaker bij valken (poppen) voor te komen dat ze touw opeten. Ook al is het speciaal voor vogels, de dierenarts zij dat ze het alleen maar bij valkparkieten tegenkomt dat het zo ophoopt!
Alle speeltjes met rafels er nu maar uut gooien.
Als het goed is zal het nu weer in orde moeten komen.

Nu zullen er onder jullie zijn die zich afvragen waarom ben je niet veel eerder naar een vogelarts gegaan. Terechte beredenering.
De rede zal ik uit de doeken doen. Met namen de kosten hielden me tegen. Omdat het steeds in de weekenden of op "feest" dagen me opviel dat het slecht ging. Ook wanneer is actie wou ondernemen viel ik buiten de openingstijden. Dit komt mede door mn werk en thuissituatie.  Geen excuus, een overweging. Daar komt bij dat ze het vaker gehad heeft, en het steeds over ging.
Voor me zelf ga ik ook nooit naar de dokter. Aard van het beestje.

Toch iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal binnenkort hier nog laten weten hoe het met deze dame gaat.

Groeten,
Michel

valkparkiet80

Gelukkig weet je nu wat het was en is het weg gehaald, Hopelijk gaat het snel de goede kant op met haar, Ik snap het wel waarom je niet eerder ben gegaan, Ik zou zelf wel eerder gegaan zijn, Ook al zou ik er me spullen voor moeten verkopen

de_vogelkamer

fijn dat het nu verholpen is. Een bezoekje aan een vogelarts is inderdaad een hoop geld, maar het is wel iets waar je eigenlijk al rekening mee moet houden wanneer je een dier aanschaft. Misschien is het een idee om voortaan een potje met geld achter de hand te houden voor dit soort gevallen.
Hoe dan ook, ik ben blij dat je uiteindelijk gegaan bent!