27 april 2024, 09:40:15

Een beetje vreemd

Gestart door Prins Pils II, 1 april 2015, 19:55:19

« vorige - volgende »

Prins Pils II

Vandaag contact gezocht met de vogelarts in prinsenbeek.
Helaas ook gesloten. Morgen nog een keer proberen. Daar ik ver weg werk en mijn vrouw erg ziek is kan ik helaas niet gemakkelijk even naar een vogelarts :-[

Gelukkig zag ze er vanochtend wel wat beter uit. Heb ze maar in de kooi gehouden om kracht te sparen.
Jodium is de werkzame stof in gezasept, welk werkt bij verstopping.
Voor dat de moderne middelen op de markt kwamen werd dit wel vaker gegeven. Uiteraard wel goed verdunt.
Morgen maar weer verder kijken. Vooralsnog is alles stabiel.

Groetjes,
Michel

de_vogelkamer

Ik snap dat het niet altijd makkelijk is om "even" naar een vogelarts te rijden. Voor mij is het ook vaak een heel gedoe omdat er niet één dicht bij mij in de buurt zit en ik ook geen auto heb. Maar misschien kan hij je via de telefoon ook al tips geven. Morgen zullen ze wel open zijn.
In ieder geval fijn dat haar situatie stabiel is, hopelijk gaat het snel beter.

Sterkte met haar!

Rianne

Alleen lijkt het mij niet dat je valkparkiet z'n ontlasting niet kwijt kan. De spijsvertering van een vogel werkt heel anders als die van ons.

Prins Pils II

Vandaag bij de veearts geweest. Zeventig euro lichter en...... niks wijzer.
Ontlasting en inhoud krop onderzocht maar niks gevonden. Wel lijkt er iets in de krop te zitten.
Een middel mee gekregen om de krop te ontlasten of iets.
Verder een middel gehaald, op basis van jodium,  voor de darmen te spoelen.
Het gaat vrij goed met haar, vanavond kwam ze veel eten bij me schooien. Wel moe en knuffelig.
Stabiel, en dat is belangrijk in het leven. 8)

de_vogelkamer

bedoel je met veearts de dierenarts of vogelarts?  :P
Hou goed in de gaten of ze niet meer spuugt. toen ik het had over een verstopping, bedoelde ik eigenlijk een verstopping in de krop. Het komt wel eens voor dat valkjes dingen opeten die ze niet horen op te eten. dit kan in de krop een verstopping veroorzaken waardoor de valkparkiet ook steeds zal overgeven. Maar dit had een vogelarts dan wel gezien moeten hebben als dat het geval was.

carco

Wat zou er in de krop moeten zitten volgens de arts?
En heb je zelf jodium gehaald of op aanraden van de arts?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Prins Pils II

Volgens de arts zit er iets in de krop, maar ze kon het niet plaatsen.
Foto's maken of met endoscopie vond ze niet meteen nodig.Ze heeft het ook vaker gehad.
Het middel van de arts is tegen misselijkheid.
Zelf heb ik gezasept gehaald voor een spoeling.
Kom net thuis van werk, ze is moe maar wel stabiel heb ik het idee.

Buiten vijf jonge lutino's liggen in een blok :)

keety

Hopelijk komt het goed.

Wat leuk 5 jonge lutino's  :)

de_vogelkamer

ik vind het eerlijk gezegd toch een beetje gek dat ze iets vreemds in de krop zien maar hier verder niets aan doen.. een middel tegen misselijkheid haalt het probleem niet weg  :-\
Ik hoop echt dat het goed komt met je valkje, maar als ze er zo vermoeid bij zit is dat niet echt een goed teken  :-\

Prins Pils II

Het lijkt wel wat beter te gaan. Ik heb het idee dat ze niet meer overgegeven heeft.
Ook het middel tegen de misselijkheid wil ze graag hebben en volgens mijn vriendin drinkt ze graag(water met gezasept)
Eenmaal los zit ze graag bij me en wil maar wat graag met me mee eten. Gisteren friet, vandaag lasagne.
Ze schooit nu meer als anders.
Beter is ze nog niet, maar hou het goed in de gaten. Mocht het zo blijven wil ik eind van de week naar een vogelarts dichter in de buurt.

Rianne

Je geeft haar zout en vet eten en nog vind je het gek dat ze ziek is?

SJ.

Citaat van: Rianne op 10 mei 2015, 20:48:33
Je geeft haar zout en vet eten en nog vind je het gek dat ze ziek is?

Weetje dat je regelmatig echt fel/bot uit de hoek komt met je reacties?
Je kan bijvoorbeeld ook zeggen: zout en vet zijn niet zo goed voor een valkparkiet. Zelf zou ik dit dit niet geven.
Zo blijft het forum een beetje vriendelijker :D
https://geenhippie.wordpress.com/ <-- informatie over washing only; je haren wassen met alleen water!

Rianne

Mensen zijn hier in hun vrije tijd bezig om iemand te helpen met een zieke valkparkiet en krijgen uiteindelijk te lezen dat het dier ongezonde voeding krijgt. Ja, dan reageer ik idd geïrriteerd.

de_vogelkamer

Gaat het ondertussen al beter met je valkje?  :)

keety

Ja hoe gaat het?

En inderdaad, je kan beter niet mee laten snoepen van vette dingetjes....