7 mei 2025, 01:42:02

Hoe leer ik dit gedrag af

Gestart door valkparkiet80, 30 maart 2015, 08:30:24

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Ik heb 13valkjes. 1 valkje een man wildkleur ongeveer 5jaar. Die gedraagt zich heel macho als die rond loopt in de woonkamer op de tafel doet hij zijn vleugels in een hart vorm, Als er hier een man in huis is moet ik hem in de kooi doen anders valt hij die gene gewoon in zijn gezicht aan, en dan waarschuwt hij niet maar bijt die gene gewoon, Als er bij mij een ander valkje op me schouder zit gaat zijn snavel wagen wijd open ook als hij op de bank naast me zit. Ook als ik gewoon op de bank zit gebeurt het ook wel eens dat hij heel gemeen in me tenen bijt, Ook als ik bij hun eigen kamer de loop planken schoon maak dat bijt hij me in me handen, Maak niet uit wat ik doe stop ik hem in de kooi voor straf daarna gaat hij zo verder, Hoe leer ik dit gedrag af? Dit gedrag had hij ook al bij de oude eigenaren

de_vogelkamer

oeh, klinkt als een heel dominant mannetje..
Doet hij dit altijd? of alleen als er een bepaalde persoon of valkparkiet aanwezig is die hij ziet als zijn partner?

Kan zijn dat hij nu erg broeds aan het worden is en daarom zo agressief/beschermend is. In dat geval zal het vanzelf weer over gaan.
Het is misschien lastig, maar probeer je er niet door af te laten schrikken, want dan heeft hij snel door dat het werkt. verder lijkt negeren mij de beste optie.

Misschien heeft iemand anders nog andere tips.. ik heb er namelijk zelf (gelukkig) geen ervaring mee

Groetjes Neline

valkparkiet80

Hij heeft geen vriendinnetje, Want voor hem ben ik zijn vrouwtje. Hij doet het tegen iedereen, Maar mannen wil hij niet in zijn buurt hebben, Dus als een kennis komt moet ik hem even alleen in zijn kamer laten of in de woonkamer in de kooi doen want die valt hij gewoon aan,

Niemand mag dan ook op me schoot of schouders komen zitten want die bijt hij weg, Zelf wat ooit zijn vrouwtje was bijt hij weg,