8 mei 2025, 12:54:17

Reizen

Gestart door deborahhh, 23 maart 2015, 10:44:08

« vorige - volgende »

deborahhh

23 maart 2015, 10:44:08 Last Edit: 23 maart 2015, 10:50:22 by deborahhh
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een brandende vraag; ik heb nu twee valkjes en wanneer (gebeurd zeer zelden maar toch) ik eens
afwezig ben thuis heb ik natuurlijk wel eens opvang nodig. Mijn ouders vinden het geen probleem om op te passen, maar
die wonen met openbaar vervoer 2 uur bij mij vandaan. Kan het kwaad om met de valkjes te reizen per trein, als ik ze
meeneem in een reiskooitje? Natuurlijk neem ik voldoende eten en drinken mee en misschien ook een soort 'slaapzakje'
voor vogels dat ze warm blijven, maar waar ik het meest bang voor ben is dat ze bijv. te gestressed raken en bijv. kou vatten
(omdat ik ze uitsluitend binnen heb). :s Ik heb zelf geen auto of rijbewijs... Kan het kwaad met voldoende eten en drinken de
valkjes een nachtje alleen te laten, gewoon thuis? (in het ergste geval)

- Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze tijdens reizen niet ziek worden?
- Hoe kan ik zorgen dat reizen zo rustig mogelijk voor ze is (kooitjes in een doos)?

Ik woon in Rotterdam en ken hier verder niemand die nog zou kunnen oppassen in de buurt (any tips?) :(

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties!

carco

Hoi

Je kan je valkjes best meenemen hoor .Alleen zou het handig zijn als je bij je ouders dan een aparte kooi hebt staan zodat je niet hoeft te zeulen daarmee.
Je kan om de vogels zelf te vervoeren iets van een knaagdierenbakje aanschaffen en ze daar in vervoeren.
Als het maar om 1 dag draait zou ik ze lekker thuis laten. Genoeg water en voer .evt de radio aan zetten en een klein lampje aan laten. Dan lukt dat prima.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

deborahhh

Beste Carco,

Dank u wel! :) Nou inderdaad heb ik al een kooi achtergelaten bij mijn ouders. Ik heb per vogel een reiskooitje (dus twee in totaal), en dan kunnen ze bij mijn ouders weer lekker samen in een kooi :)

Fijn om te weten dat het met voldoende voer, drinken en een lampje voor een nachtje gelukkig geen kwaad kan ze even thuis te laten, dan hoef ik me daar ook geen zorgen om te maken in mijn afwezigheid.

Nogmaals bedankt. :)