4 mei 2025, 12:12:48

eitje vraag

Gestart door valkparkiet80, 16 februari 2015, 08:06:28

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Er ligt nu 1 eitje in het broedhok. De pop heeft de hele nacht er op gezeten en de man die sprong er net in om de pop weg te jagen en ging toen zelf er ook weer uit, Hoe los ik dit op. Ze hebben een eigen kamer van 8m2 en in de gang hangt een broedhok Hoe moet ik er voor zorgen dat de man daar blijft zitten? Of moet ik niks doen? Zou het zonde vinden als het mis gaat. De pop  kan er toch niet de hele dag op zitten

carco

Niets doen, vaak gaan ze pas na het 2e of 3e ei goed broeden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

valkparkiet80

oke want de man jaagt de pop er nu de hele tijd uit, en moet ik wel vanaf gisteren tellen zodat ik weet wanneer het ei ongeveer uit komt,

de_vogelkamer

Nee pas tellen vanaf wanneer ze goed gaat broeden  ;)
Maar het is nu even afwachten hoe het gaat. Ik zou haar niet alleen op de eieren laten broeden. Dan moet ze er inderdaad dag en nacht op zitten en moet ze ook de jongen helemaal zelf opvoeden. Dat wordt een beetje te veel voor haar.
Ik hoop voor je dat de man en pop snel een beetje gaan samenwerken  ;)

groetjes Neline

valkparkiet80

Ik hoop dat de man haar ook gaat helpen met broeden, Maar tot nu toe bijt hij haar er alleen maar af, En dan gaat hij ook terug naar zijn kamer,

keety

Hoe is dit afgelopen?

valkparkiet80

pop heeft bijna 3wkn gebroed en overleden [pop 1.5jaar] Nu heb ik een andere pop die aan het broeden is.

keety

balen dat ze is overleden. Hopelijk gaat het nu wel goed

valkparkiet80

ik hoop dat dit ook goed gaat.

keety

Hoe is dit nog gegaan?

Hier 1 eitje van de vier bevrucht en ze gaat er niet vaak meer op dus het wordt niets denk ik...

valkparkiet80

Hier was 1 eitje bevrucht baby valk is nu 17dgn oud en mankeert niks aan zijn kaken ;D en groeit goed. De andere eitjes vd week weg gehaald.