7 mei 2025, 16:09:16

extra eten

Gestart door valkparkiet80, 9 februari 2015, 18:26:05

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Mijn valkparkiet zit nu voor het eerst in een zelf gemaakte broedhok, als ik er in de buurt kom vliegt ze me aan en dreigt ze, , Stel dat ze nu al gaat broeden, Moet ik haar dan nog extra voer of krachtvoer geven

de_vogelkamer

Zorg dat ze genoeg calcium kan opnemen (sepiaschelp, grit). Dit heeft ze hard nodig om eitjes te produceren.
Als er eieren zijn geef ik nooit wat anders dan wat ze normaal krijgen. Pas als er jongen zijn verander ik hun menu en krijgen ze in de eerste weken vooral veel zachtvoer  :)

spannend, succes met de kweek  :)

Groetjes Neline

valkparkiet80

ze heeft de hele nacht in het broedhok gezeten zonder haar man, en elke keer als ik in de buurt kom is het blazen en dreigen, Nu zit ze boven op het broedhok samen met haar man, Ze is het aan het bewaken denk ik, Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren,, Ik heb haar over genomen van een stel en die had haar wel eens eitjes zien leggen

de_vogelkamer

Zo te lezen komen er binnenkort wel eitjes  ;)

valkparkiet80

ben erg benieuwd wat er gebeurd, Ze zitten er de hele tijd bij samen, Ik hou het van afstand in de gaten het vrouwtje roept ook de hele tijd het mannetje denk dat haar partner een man is geen idee namelijk