Even voorstellen, wel zo netjes

Gestart door facom, 6 februari 2015, 12:43:25

« vorige - volgende »

facom

Even voorstellen, is wel zo netjes.
Mijn naam is Hennie van Dalen
Ik ben getrouwd met Flora, en woon in Eindhoven

We hebben momenteel twee valkjes

Tipi (mannetje, handtam) vorig jaar gekocht.

Pina (pop, erg schuw) gisteren in asiel gehaald. Is bang van handen, en vliegt op bij  benaderen.

Pina wil graag contact met Tipi, maar Tipi weet nog niet goed wat hij met een andere vogel aan moet.
Ze ruzieën gelukkig niet, maar Tipi "blaast" wel als Pina te dichtbij komt.
Vannacht zaten ze vreemd genoeg wel naast elkaar op dezelfde stok.
Ook kijkt hij regelmatig naar haar, en begint dan heftig te knikken, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Leeftijden zijn niet echt bekend. Tipi zou nu 2 jaar moeten zijn, van Pina weten we het niet. ze heeft wel roze voetjes, misschien dat daar iets aan gezien kan worden.

Beiden vliegen nu meestal vrij in huis. s'nachts gaan ze wel in de kooi (en als we weggaan, of er visite komt

Daarvoor hadden we Chico een wildkleur mannetje. Deze is jammer genoeg uit huis ontsnapt (op de rug van onze labrador, door het hondeluikje naar buiten)
De hond is inmiddels overleden, en het luikje is dicht, dus dat zal ons niet meer overkomen.

Groetjes, Hennie
Hennie van Dalen

carco

Welkom hier en veel leesplezier.

Wat een aparte manier van ontsnappen heeft jullie vorige valkje er op na gehouden: moest er stiekem wel om lachen :-[

Aan de kleur pootjes kan je niets zien wat betreft de leeftijd. Gun ze een poosje de tijd, ze zitten nog maar net bij elkaar. Komt vast goed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

facom

Het leek alsof de hond en chico samen iets hadden.
Chico zong altijd liedjes voor de hond, en als ze samen waren, werden wij zelfs weggejaagd!!

Tipi en Pina zitten nu ook al dichter bij elkaar, en Pina is ook al wat minder bang voor ons.
We kunnen haar met ons hoofd aanraken, maar de handen moeten nog uit de buurt blijven.
Hennie van Dalen

facom

Nog eentje erbij gekocht gisteren.
Chico: kleine druktemaker, fluit constant. niet handtam, maar gaat goedkomen: hij vliegt pas weg als ik hem bijna aanraak met m'n vinger, en blaast/bijt niet.

VLNR Tipi, Pina en Chico op hun kooitje.
Hennie van Dalen