5 mei 2025, 14:08:50

eerste nestje roodruggen.

Gestart door Stijn dc, 22 maart 2004, 19:55:42

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi iedereen

zoals de titel al doet uitschijnen zijn mijn roodruggen aan hun eerste nestje begonnen. Ik had het eerst niet door, omdat ik geen blok had opgehangen, daar er nog valkjes bij zitten voorlopig. welnu, op de grond van die voliere staan twee stenen op hun smalle kant, en daar bovenop nog een steen, een huisje dus. Dit diende oorspronkelijk om een muizenval in te zetten, zodat de roodruggen er niet aan kunnen. Dit stond er nog steeds, omdat ze er steeds op landen, dus ik liet het er maar staan. Nu heb ik gisteren gemerkt dat het popje er steeds onder zat, ik ging kijken, had ze al een soort nestje gemaakt. Ik heb er dan nog wat houtkrullen bijgegooid, en vandaag heeft ze de overbodige krullen er uitgewerkt en al een echt nestje gemaakt. Mss is de grond wel neit zo goed voor kleintjes, maar ik kan ze nu toch niet meer tegenhoude, ze mogen het eens proberen.

SDC :D

Nes

O Stijn wat leuk! Heb je er geen foto van gemaakt?
Lijkt me heel leuk om te zien.
Veel succes met het broeden  ;)

Groetjes Nes.

Stijn dc

hoi

nee ik heb nog geen foto's gemaakt. Mss binnenkort als ik er tijd voor heb. Maar dat zal wel. Er is ondertussen niet veel meer gebeurd. Er is nog steeds een soort broedholletje te zien onder de stenen, maar ik heb nog geen paarpogingen gezien. Maarja, ik zit er ook geen 24 uur op te staren.

SDC:D

Mandy

Hihi wat grappig zeg, ben ook wel benieuwd naar hoe dat eruit ziet en helemaal of een nestje daar gaat lukken?! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

o das wel erg spannend joh.
Ben benieuwd of het lukt.
Ja een foto maken zoiets is wel apart toch hihihii
Succes ermee!!!!

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

ik denk wel dat het gaat lukken. Alhoewel, ik ben niet helemaal zeker. Ik denk wel van wel, maarja. We zullen meoten afwachten. Ondertussen ligt er nog geen ei, maar dit komt hopelijk nog wel.

Stijn dc

hoi

ik heb enkele foto's genomen.

en nog eentje

Stijn dc

hoi

er si ondertussen nog geen eitje, ik heb gisteren en eergisteren wel voor het eerst een paring gezien, die me nogal geslaagd leek. Wat me opvalt is dat het altijd 's avonds is dat er gepaard word, terwijl valkjes het de godganse dag door "doen" :D
ze zullen niet zo exhibitionistisch zijn :)

daan

Hahhah dat ziet er grappig uit zo tussen die stenen.
Ach maakt niet uit waneer ze het doen, als ze het maar doen hihihihii.
Succes en ik ben benieuwd waneer het eerste eitje komt.

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

mij maakt het inderdaad niet uit. Maar ik kan ze toch niet tegenhouden, als ze nu willen kweken ja, dan laat ik ze maar he :)

Stijn dc

hoi iedereen

er was goed nieuws, maar dit is al terug slecht nieuws geworden. Ik had gisteren een eitje, maar toen ik vandaag keek was het al weg. Ik weet niet hoe het komt ,en ik hoop dat het neiot meer gebeurd.

daan

o das zonde en jammer Stijn, potverdorie heb je een eitje is het ineens weer weg.
Hopen dat ze weer een ander eitje gaan leggen en dat tie wel mag blijven liggen. Het is mogelijk dat het ongedierte is geweest, om dat ze natuurlijk op de grond een nestje hebben.

Groetjes daan

Stijn dc

hoi

ja, das waar, ik heb dan toch maar besloten om een blok op te hangen, en daar zat ze daarstraks al in, dus ik hoop dat devalkjes niet vervelend gaa ndoen. Die verhuizen toch volgende week, en dan hoop ik zeker dat ze daar in gaat leggen.

Sander

Hello

Muizen of ratten zouden inderdaad wel eens durven eitjes roven! Veel succes  nog ermee!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

ratten kunnen het zeker neit geweest zijn, die hebben een veel groter gat nodig. Vandaag moest er een tweede ei zijn, maar ik zie nog niks. Mss houd ze het wat op.