7 mei 2025, 16:13:38

Man agressief tegen mij bijten

Gestart door Francien72, 5 december 2014, 09:32:28

« vorige - volgende »

Francien72

Hallo
Ik heb hier een man valk heel erg tam vond het heerlijk om gekriebelt te worden
maar nu heb ik hem gister een dame gegeven zij is nog jong en nu is hij agressief
tegen mij bijt mij erg hard in mijn oor ik wil dat dus niet en zet hem er af maar hij blijft doogaan.
Ik kan hem dus niet meer benaderen want hij reageerd dus erg agressief hoe kan ik dit gedrag om
buigen oja als hij me bijt in mijn hand trek ik dus niet terrug ook al doet het nog zo,n zeer. Hij heeft nooit bij een ander gezeten hij is aan komen vliegen maanden geleden.
Wie heeft er tips voor mij

bedankt

wbnk

hallo
ik weet niet hoe het zit met het feit dat ie het is gaan doen sinds je er een popje erbij deed. maar mijn valkje heeft ook een periode gehad dat hij alleen maar bleef bijten. dit heb ik opgelost door al het negatieve gedrag te negeren en al het positieve gedrag te belonen met aandacht.

als hij bijt kun je hem terug in de kooi zetten en er een uurtje niet naar omkijken. na dat uurtje hou je je had bij de kooi. reageert hij agressief laat je hem weer voor een uurtje met rust. als die gewoon lief doet haal je hem eruit en geef je hem aandacht. dit hielp heel goed bij mijn valkje

succes  ;)