9 mei 2025, 05:13:49

voliere(tje)

Gestart door Carla Vdb., 20 maart 2004, 01:43:44

« vorige - volgende »

Carla Vdb.

ik heb pas een buitenvoliere(tje) aangeschaft (1.20m breed - 1m hoog - 0.55m diep)
nu mijn vragen, een nachthok hoe groot moet dat zijn voor twee valkjes en wat moet erin voorzien zijn en bij welke temperatuur moet ik mijn beestjes binnen halen want ik heb de mogelijkheid niet om het te verwarmen. En hoe zit het met het drinkwater als het vriest?

Carla Vdb.

spijtig dat niemand reageert op mijn bericht

Speedy

Jammer Carla,

Ik kan je hiermee ook niet helpen, normaal zijn er hier heel veel mensen die het je wel kunnen vertellen en die reageren normaal ook altijd wel snel.
Ik denk dat jou vraag helemaal in het niets is gegaan.

Groetjes,
  Trudie

Peter

Citaatik heb pas een buitenvoliere(tje) aangeschaft (1.20m breed - 1m hoog - 0.55m diep)
nu mijn vragen, een nachthok hoe groot moet dat zijn voor twee valkjes en wat moet erin voorzien zijn en bij welke temperatuur moet ik mijn beestjes binnen halen want ik heb de mogelijkheid niet om het te verwarmen. En hoe zit het met het drinkwater als het vriest?
Hallo Carla,

De valkjes kunnen niet altijd tegen de vorst de ene wel en de andere niet. Voor twee valkjes kun je een klein nacht hok makn van bij 1 bij 1 bij 1 meter. Heb je daar wel stroom? Dan kun je vorstbewaker neer hangen. Deze worden ook nog wel eens op toiletten gehangen van huizen. De valkjes kun je het beste binnen halen voor het gaat vriezen als je niet gaat verwarmen en weer naar buiten laten als de vorst zeker over is. Het nadeel hieraan is wel het temperatuursverschil voor ze als ze binnen naar buiten gaan.

O ja met naar binnen bedoelde je toch in huis?

Groetjes,
Peter

Carla Vdb.

Ja met binnen bedoel ik in huis, dan kan ik beter nog even wachten om ze buiten te zetten tot mei - juni. Als een nachthok die afmetingen moet hebben dan heb ik er geen plaats voor buiten (woon op appartementje) is het dan voldoende dat ik ze in de zomer in de garage zet voor 's nachts (in de voliere) of kan ik ze best gewoon heel het jaar binnen houden in een kooi?

Peter

CitaatJa met binnen bedoel ik in huis, dan kan ik beter nog even wachten om ze buiten te zetten tot mei - juni. Als een nachthok die afmetingen moet hebben dan heb ik er geen plaats voor buiten (woon op appartementje) is het dan voldoende dat ik ze in de zomer in de garage zet voor 's nachts (in de voliere) of kan ik ze best gewoon heel het jaar binnen houden in een kooi?
De afmetingen van het binnenhok zijn een indicatie, het kan bijvoorbeeld ook wel kleiner, zolang ze maar lekker de ruimte hebben om alles te doen. Neem bijvoorbeeld de afmeting van de kooi waarin ze binnen zitten. Veel kooien hebben ee nafmeting 60x40x40 bijvoorbeeld. Niet echt heel groot maar groot genoeg voor twee valkje. En hoe groter hoe beter :)

En binnen houden kan altijd:) Dat is ook erg gezellig!

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Carla,

Veel valkjes gaan soms niet eens een nachthok in en blijven liever buiten.
Wat je ook kan doen als het kouder word is een soort broedhok aan de kooi hangen dan kunnen ze daar een beetje in schuilen als het te koud word en dat kan je dan wat groter maken dan een gewoon broedhok zodat het een soort nachthok is.
Maar als je gewoon zorgt dat als het gaat vriezen dat je ze dan in de garage zet en het daar een paar graden boven nul houden dan hebben ze eigenlijk niet eens een nachthok nodig.
Een nachthok is natuurlijk wel een goeie schuilplaats voor ze als het hard zou gaan waaien plotseling.
Je zou een klein nachthok kunnen maken van 50 breed, 50 diep en 60 hoog bijvoorbeeld.
Het enige nadeel is dat ze misschien denken dat het een broedhok is en dan in de winter eitjes gaan leggen.
Zorg wel dat er mogelijkheid in het nachthok is om er makkelijk iet te komen door bijvoorbeeld een laddertje voor het gat te schroeven en een zitstok erin te monteren zodat ze daar ook op kunnen slapen als ze alleen op de grond kunnen zitten zou dat in de winter ook koud zijn voor ze.

Groetjes, Paul

Carla Vdb.

Bedank voor de raad, ik houd ze nog wel even binnen dan tot het goed weer is.

birdy2

::)misschien stom van mij om het volgende te typen, omdat je er wellicht zelf ook aan heb gedacht. Maar vogels kunnen niet tegen uitlaatgassen. Dus brommer en auto's etc. in de garage starten, betekent voor de vogels een koolmonoxide vergiftiging en hun dood.  :'(