Wat fluit/zegt jouw valkie allemaal ??

Gestart door barthezz, 19 maart 2004, 20:50:48

« vorige - volgende »

barthezz

Ik vroeg me is af .. wat doen jullie valkparkieten allemaal ?? Mijn valkie (SkunK) kent de volgende dingen

Fluiten:

3 kleine kleutertje
Daar komt de bruid
vader Jacob
"fietfiew"
Puppy Power

Andere dingen:

Pspspspsps (geluidje waarmee je dieren ook lokt, meestal de kat :P)
ntntntntnt (ook lokgeluidje om dieren te laten komen :P)
geluid van een kussie geven

luukluuk

die van ons zegt
koppie
koppie krauw
fluit een bouwvakkers deuntje
zegt hallo
en fluit verder veel dingetjes na
gr Margot

Speedy

Hier hoor ik heel vaak, Fiet Fieuw ))))
En ook het AAnvaLLuh fluitje (voetbal, maar wij zijn geen voetbalfans hoor) ;D
Goegaratja liedje (mexicaans)
Een verzonnen melodietje.
Kortjakje ziek...
En kusjes.

Verder ook hun eigen deuntjes.

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

Coco fluit een zelfontworpen melodietje, en hij doet een merel na. Dat heb ik hem niet aangeleerd.

Einstein (een popje) fluit fiet-fieuw. De andere 2 fluiten niet, maar dat zijn ook popjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

pietie

Hallo!
Mijn mannetje fluit ook het bouwvakkers fluitje(fietfiew)
En "tttttttttttt" moeilijk uit te leggen :-/
En als het vrouwtje hem in de weg zit dat ie niet op de stok kan gaan zitten doet hij met zen snaveltje tegen de tralies tikken en dan zet hij zijn vleugels iets van zijn lijfje af :D

En mijn popje probeert het mannetje na te fluiten maar dat lukt haar nie helemaal :D.
Owh jah en als ze een ei wil leggen maakt ze dat kippige geluid maar dat doen alle popjes.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Paul

Hoi,

Ik heb hier 4 valkjes die het a-team melodietje fluiten, het bouwvakkersfluitje en het aanvallen melodietje.
Ze zeggen ook alle vier Kippekop en Taco, hallo en koppiekrauw en nog wat dingen wat niet te verstaan is  :D
Ik heb het mijn eerste valkje geleerd en de rest heeft het overgenomen.
Maar veel lijken ze er niet bij te leren.
Alleen mijn rosella fluit en praat hetzelfde en die zegt zijn eigen naam en als de telefoon gaat zegt ie de naam van mijn vriendin omdat die altijd opneemt :-)

Groetjes, Paul

barthezz

23 maart 2004, 13:21:25 #6 Last Edit: 23 maart 2004, 13:22:37 by barthezz
Lo

A-team theme ??  :D dat moet ik SkunK ook proberen te leren  :) Bedoel je met het bouwvakkers melodietje Bob de bouwer ?? :P Maar mij lukt het bijna niet om er iets in te krijgen, heb laatst geprobeert om Frans Bauer en Lord Of the Rings erin te krijgen maar hij doet helemaal nix na, terwijl mn ma dr van alles en nog wat in krijgt :P maar leren praten doe je dus door het veel te herhalen ?? Heb ook gehoort dat het beter is als je het gewoon de hele tijd herhaalt in het donker, omdat ze dan nix zien en zich focussen op hun gehoor geen ID of dat werkt ..

De groente, Bart

luukluuk

het bouwvakkers deuntje is fuut fiew je weet wel wat ze altijd doen naar een leuke dame haha
die van mij leert er ook niets bij meer  :-[
hij kon al praten toen hij bij ons kwam ,en heeft er bij ons alleen maar hallo bij leren zeggen ,
maar ook mijn andere valkje een man heeft het van hem overgenomen het praten helemaal vanzelf grappig eigelijk
maar Peter hoe komen ze bij het woordje kippekop ???
haha
zijn er ook letters die ze echt niet kunnen ?
en wat wel opvallend is dat de meeste
koppie krauw doen en hallo
en fuut fiew
ik wil hem er eigelijk nog meer bij leren
wie weet nog een leuk woordje ?
gr Margot

Raikiri

Haha.. wat sommige allemaal kunnen zeggen :D
De mijne zegt/zingt

Hallo
Hallo Chris
Ciao gek(hallo gast)
happy birthday
deuntje van mandy (geluid/film)

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

andre28

Hoi allemaal, mijn valkje kan fluiten zoals een man naar de vrouwen fluit, zegt hallo, en 1 vies woord namelijk :censuur en kent het melodietje van aanvallen.
Alleen dat hij het vieze woord zegt ben ik inpresiepe niet blij mee maar kan er soms wel smakelijk om lachen.

barthezz

loolz,

Ja wat die beessies dr wel niet uit kennen kramen heh :P niet meer normaal. Maar SkunK lijkt het a-team melodietje wel intressant te vinden .. hangt er dus kennelijk tog vanaf wat ze zelf geinig vinden klinken denk ik. Voor de rest zie je idd wel veel dezelfde dingen zoals dat "bouwvakkers fluitje" kent bijne elke valk zo'n btje :P Op internet vind je soms ook wel gefloten geluidsbestandjes waar ze soms het 1 en ander over kennen nemen :)

De groente, Bart

Vlaklover

Mijn valkparkiet(Goofy, 7 maanden) kan: 'fiet fieuw'zeggen, hij kan de waterkoker nadoen, een lokroep(tututututututu), hij kan een duif nadoen en hij kan een beetje ja zeggen. Maar ik wil hem ook egt woorden leren en melodietjes laten fluiten :-/! Hebben jullie tips?

valklover

Hoe gaat het bouwvakkersliedje eigelijk? :-/

Bianca

fiet fieuw!!!
Je weet wel als er en mooie vrouw langs een bouwproject loopt en wordt nagefloten.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Valklover,

Er zijn bepaalde woordjes die ze makkelijker zeggen zoals koppiekrauw zeggen ze snel en je kan ze proberen hun naam te laten zeggen.
Het belangrijkste is gewoon veel herhalen en vooral net voordat ze gaan slapen nemen ze veel dingen in zich op.
Dus als het schemer gaat worden en ze beginnen met in te dutten veel tegen ze praten.
Je kan ook een stukje bij de geluidjes van deze site laten horen van andere vogels nemen ze sneller dingen over dan van mensen.
Als je het op de computer afspeelt en je zet het op herhalen dan horen ze het heel vaak en zeggen het snel na.
FLuiten is vaak het makkelijkste te leren en soms componeren ze van een paar melodietjes hun eigen song :-)

Groetjes, Paul