9 mei 2025, 15:24:16

vakantie

Gestart door kathy, 13 december 2002, 00:33:40

« vorige - volgende »

kathy

Ik heb een vraagje, kan een parkietje in een schoendoos (of wat is het beste) of zo met gaatjes in mee op reis, als ik hem op de bestemming zelf in een kooi zet? ik zou dan ook zijn eten en zo  in die doos zetten en zien da hij zeker goed zit met zand in en zo?
ik vertrek volgende week zaterdag al wil iemand antwoorden? ahja tis nie met het vliegtuig maar met de trein en ik moet niet overstappen en zo juist van t een naar t ander

V_Valkie

Hallo

je kunt ook een mandje nemen en er een handoek enzo inleggen maar je kunt ook zon plastic vissenbak met van die gaatjes boven in en een deksejltje nemen en er een handoek inleggen dan kan de valk ook nog naar buiten kijken en jij erin.

groetjes valkie

Mandy

Hallo Kathy,  :)

Ik heb speciaal een soort kattenreisbak gekocht voor mijn grijze roodstaart voor als ik haar bv naar de dierenarts moet transporteren. Dit zou je ook voor een valkparkiet kunnen gebruiken, let er natuurlijk wel op dat de tralies/spleetjes niet te breed/groot zijn. Het is ook makkelijk dragen met een handvat erop. Ik heb er een waar je het deksel moet openen, je hebt er ook met een deurtje aan de zijkant.
En je kan natuurlijk ook van die speciale show/transportkooitjes voor parkieten gebruiken. Daar zie je vogels op tentoonstellingen vaak in zitten. Daar kan je ook makkelijk een eet- en drinkbakje in ophangen, daar zijn speciaal openingen voor gemaakt.
Hopelijk heb je hier iets aan en een fijne vakantie!  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natalie

Ik heb een soort vervoersboxje voor knaagdieren. Maar hij gaat ook goed voor vogeltjes. Mijn valkjes kunnen er precies in met z'n tweeen. Het bakje is van ferplast, en hij was ook niet zo erg duur. Ik heb hem al bij veel dierenwinkels zien staan. Ik denk trouwens dat het risico van een schoenendoos is dat ze eraan gaan knagen, en als ze een gat in de doos hebben geknaagd kunnen ze ook ontsnappen! Dus een schoenendoos lijkt me niet geschikt.

Timmety

Als je een kleine parkiet (gras ofzo) dan kun je die in een sok doen (waar je tenen zitten een gaatje maken, hoofd erdoor en dan achter dicht knopen
Bij grote vogels/ eenden.(papagaaien ganzen) kan je een grote stevige zak pakken maar dan moet je wel nog 2 gaten voor de poten maken. Bij struisvogels alleen de poten bijelkaar binden.
Tim

Timmety

Of je kan ok een tenstoonstellingskooitje pakken
Bij de goede fokker te krijgen.
Tim

linda

ocharme tim, toch niet in een sok?
dan kan je beter een kooitje nemen.Ik zelf heb een box die je van boven op twee manieren kan opendoen en ze kunnen er lekker doorkijken.Als ik buiten moet doe ik er ff een handoek over voor de tocht maar het is heel handig.Ik denk dat als je ze in een sok doet ze heel paniekerig gaan worden , ze zijn van hun vrijheid beroofd en voelen zich dan gevangen .dan toch beter in een kooitje denk je niet .
groetjes linda en co

Mandy

Dit moet een grap zijn...
maar wel een flauwe dan...

En als Tim dit wel meent,
dan is dat een trieste bedoeling  :'(

En Kathy volg dat advies in ieder geval niet op!  >:(
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

V_Valkie

een valk is een een schoenendoos beter af dan in een sok!
je kunt natuurlijk ook een parkietenkooi nemen om hem in te stoppen...met de trein zou ik nog steeds zo'n plastic bak nemen..mischien kun je een soort van picknickmand nemen.
maar ik vind het beste nog steeds de plastic bak die normaal voor vissen zijn of knaagdieren..die heb je in verschillende maten en er kan lucht door de bovenkant en de valk kan er door heen kijken en jij erin en ze zijn niet zo duur.bovendien kan er ook geen wind inkomen.

groetjes Valkie

kathy

Hartelijk bedankt iedereen:) ik ga zeker jullie advies opvolgen en deze week voor zo'n box of zo gaan kijken, en nee ik steek mijn valkje niet in een sok, daarvoor houd ik te veel van mijn beesteke!!! xxxx thxie! kathy en pierewitje

Paul

Hoi Kathy,
Je kan even kijken bij kwekerij de valk, die hebben speciale vervoerskooitjes en daar krijgen ze genoeg lucht en kunnen nog naar buiten kijken ook.
kijk maar eens op http://www.cocollec.freeler.nl/transpor.pdf
dan kan je zien wat ik bedoel.
Als je in de buurt van apeldoorn woont kan je het er zelfs zo in hun winkel ophalen of anders op laten sturen.
Hoop dat je er wat aan hebt en het is beter dan een sok lijkt me,die kan timmety beter aan zijn voeten houden dan er valkjes in doen denk ik.
Zo'n beest word helemaal panisch in een sok dus niet doen :-(

Groetjes,  paul

V_Valkie

dat eerste model is wat ik bedoelde,kijk maar naar het plaatje(beetje klein)bij mijn 2e berichtje.

kathy

Ok ik ga er is naar kijken, maar niet in apeldoorn...da's wa ver he :) maar ik zal hier in België is rondkijken!!!
heel erg bedankt!!! xxx
kathje en Pierewitje

V_Valkie

zo'n box die ik bedoel is wel bij (bijna) iedere dierenwinkel te koop

groetjes Valkie

Paul

Hoi allemaal,
Ja Valkie, zie nu pas het plaatje, dat is ook precies wat Kathy nodig heeft.
die zijn ook in goeie dierenspeciaalzaken wel te krijgen en ook zeker in belgië .
En Kathy, Pierewietje is echt een leuke vogel :)
Die geluidjes van hem die je geplaatst had daar reageren mijn vogels hier ook heel erg op als ik het afspeel.
Sommige gaan dan tekeer hier :)
Hoop in elk geval dat je een mooi vervoers bakje kan vinden.
Die dichte bakjes hebben dus als voordeel dat als je ermee buiten loopt je valkje geen kou zal vatten.
Met een gewoon kooitje kan dat dus wel makkelijk omdat ze te snel van de kou de warmte in gaan.

Groetjes,  Paul