6 mei 2025, 16:07:31

Wat nu weer...

Gestart door Mandy, 18 maart 2004, 17:20:24

« vorige - volgende »

Mandy

18 maart 2004, 17:20:24 Last Edit: 18 maart 2004, 17:22:36 by Mandy
De adrenaline schoot weer door m'n lijf, wat nu weer dacht ik... :( Zie ik in de buitenkooi waar Theo&Thea en Pico&Bello zitten ineens bloedplekken! :o
Zo te zien is het vers bloed wat met de ontlasting mee is gekomen, ik heb mijn ring ernaast gelegd zodat je kan zien hoe groot het is;

Als je goed kijkt zie je dat er ontlasting in het bloed zit. ::)
Ik heb al gekeken of ze geen verwondingen hebben, maar ik kan niets zien, ook zie ik geen bloed of ontlasting aan de kontjes zitten. Ook zijn ze niet ziek en eten en drinken goed.
Wel verwacht ik binnenkort eigenlijk de eerste eitjes van Bello en Thea, misschien dat het daarmee te maken heeft? Al lijkt het niet dat ze legnood hebben ofzo? ::)
Ook gaat het met alle andere valken en de jonkies goed.
Wel zie ik bij Suske en Wiske die sinds gistermiddag in het binnenkooitje zitten wat lichte ontlasting, maar is verder niets bijzonders mee.
Ik heb al naar Feld gebeld en ze weten zo gauw ook niet wat het is dus ik moet het maar opsturen, dus dat ik ga zo maar doen. Zucht, het houdt ook nooit op hé... :-/

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

pfff, het zit ons ook echt niet mee allemaal hé.

maar dit is totaal niet goed. De ontlasting zelf is bloed, en het vochtgedeelte ook.

Hebben ze wormen? Zijn ze mager?
Ik denk dat je heel snel feld moet bellen, wat dit is, want het is echt niet goed... :-/

Lique

o, ik zie net dat je feld al hebt gebeld.
Maar jeetje zeg, hopelijk is het iets onschuldigs...

Mandy

Tja ik hoop het ook. Toen ik net bij ze ging kijken zag ik geen bloed meer liggen, dus dat is wel weer goed. :)
Vorige week heb ik het één keertje gezien en dacht dat een valk misschien een kleine verwonding heeft gehad? Maar dat is dit toch niet hoor. :-/
Ik heb ook wat van die lichte ontlasting mee gestuurd van Suske of Wiske.
Tja meer kan ik niet doen, afwachten maar, ik zal de uitslag ws maandag pas krijgen denk. ::)
Ik doe steeds maar m'n best, maar hier wordt je toch wel naar van hoor. Het hoort er wel bij natuurlijk, dat als je dieren houdt die ook ziek kunnen worden en dood gaan, maar pfff, dit is wel een beetje veel allemaal... :(

Theetje

Hoi Mandy,

Nou het zit je zeker niet mee hoor de laatste tijd.

Nu is het maar afwachten wat Feld er van zal zeggen.
Ik geloof dat 2004 een jaar is wat we beter maar over hadden kunnen slaan met al die pech die iedereen maar heeft.

Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Sterkte ermee

Groetjes

Theetje

Stijn dc

hoi

het zit je echt neit mee he, wat een pech weer. Ik hoop dat het niets ernstigs is.

SDC:D

Paul

Hoi Mandy,

Wat een narigheid weer dat is gelijk weer schrikken.
Ik heb vroeger met een popje wel gehad dat ze problemen heeft gehad met een eitje door legnood en er zat toen ook allemaal bloed bij haar cloaca maar ik heb dat toen allemaal ingesmeerd met slaolie voor die legnood en schoongemaakt en verder had ze er geen last meer van en alles was weer goed.
Dus misschien is het zoiets geweest of kan het iets van een eitje geweest zijn wat is afgestoten voordat het een echt ei werd?
Het is gewoon vreemd dat je verder geen enkel spoor van bloed bij de vogels gevonden hebt en verder zien ze er gezond uit gelukkig.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er verder niks aan de hand is.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Mandy,

pffff das idd schrikken joh, paniek breekt eruit, potverdorie het zit echt niet mee allemaal.
Rot is dat hé. Ja nu is het afwachten wat Feld er van vind en wat hij zegt.
En dat wachten is vervelend. Maar dat wist je al.
Meissie sterkte en hopen dat het niks ergs is.

Knuffel daan

Mandy

Ik heb tot heden geen bloed meer gezien, dus dat is een goed teken. :)
Ik heb nog naar Feld gebeld, maar er is nog geen uitslag. In principe is morgen alles bekend, mocht er iets niet goed zijn dan wordt ik gebeld en anders kan ik maandag zelf bellen voor de uitslag.
Brrr spannend...ik hoop natuurlijk niet dat ik gebeld wordt en dat er dus niets ernstigs is... :-/

Lique

Hoi mandy,

Ja, dat is zeker een goed teken zeg. Hopelijk gebeurt het ook niet weer.
ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

groetjes Lique

Raikiri

oh god! ik reageer pas net.... blij dat het weer beter gaat.
Het ziet er echt raar uit hoor...

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy & The Dragoons

Cheers, Quynh & Raikiri~

Stijn dc

hoi

ik hoop dat het niets ernstigs blijkt te zijn. Je hebt weeral zoveel pech gehad dit jaar, dat het ook wel eens goed mag gaan.

SDc:D

Paul

Hoi Mandy,

Dat je niet opnieuw bloed gevonden hebt is al wel een goed gevoel en heel gunstig :-)
Hopenlijk is het maar eenmalig geweest en is er verder gewoon niks aan de hand.
Veel succes met de uitslag en hopen dat er verder niks gevonden is en dat er niks aan de hand is.

Groetjes, Paul

Mandy

22 maart 2004, 17:18:48 #13 Last Edit: 22 maart 2004, 17:28:38 by Mandy
Gelukkig er is niets uit het onderzoek gekomen. :)
Er zijn dus geen bacteriën uit gekomen, dus geen enge besmettelijke dingen. ;D

Maar als er weer bloed bij de ontlasting komt dan moet de betreffende vogel onderzocht worden. Er kan dan iets mis zijn met de darmen en/of nieren, ook kan er iets mis gegaan zijn met de vorming van een eitje. Maar ik heb tot nu toe dus niets vreemds meer gezien en ik weet ook niet van wie het geweest is. ::)

Dat Theo&Thea zich ook goed voelen is hier wel te zien;

;D
De lichte ontlasting in de kooi bij Sukse&Wiske was ook niets bijzonders.
Nu kan ik weer rustig van alles genieten. ;)

Marianne

Hoi Mandy,

Hee, dat is dan gelukkig goed nieuws.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!