6 mei 2025, 07:17:55

Hulp nodig voor parkietjes

Gestart door Suzanne, 12 maart 2004, 00:04:31

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Tamara,

Heel goed nieuws dat het nu weer zo goed gaat met de moeder.
Beter bericht hadden we niet kunnen lezen :-)
Nu worden de jongen zeker goed grootgebracht.
Na dit nestje de moeder in elk geval even een flinke rustpauze geven voor je aan een volgend nestje begint.
Veel succes met de opvoeding van de jongen verder.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Tamara,

Heel fijn om te horen dat het beter gaat met je moeder parkiet. Ik hoop dat je jongen goed en sterk opgroeien.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Gelukkig dat het weer wat beter gaat. :)
Hopelijk groeien de jonkies tot mooie parkietjes op, succes verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bogey

13 maart 2004, 19:49:13 #18 Last Edit: 14 maart 2004, 04:39:51 by bogey
oh gelukkig...wat fijnn om te horen... Echt errug als je zoiets meemaakt. Gelukkig goed gekomen...
he heb je een foto van je parkieten....lijkt me leuk om ze te zien..na het volgen van het verhaal ?

Daphne

Hier mijn moppies (twee Homotjes's daarentegen) :-X

Ooops lique sorry ..hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de beter foto erin kan krijgen ?  dit is errug veel wit
IK HEB HET BERICHT VERWIJDERD. En de tekst hierbij gezet. Foto fluff en Budg staat bij Pauls bericht

Lique

Hoi,

Waarschijnlijk heb je hem in Paint proberen te verkleinen.
Dit kan prima, alleen moet je de hele witte rand totaan het plaatje afsluiten.

Groetjes,

Paul

13 maart 2004, 20:05:30 #20 Last Edit: 13 maart 2004, 20:08:31 by Paul
Hoi Daphne,

Ik probeerde de foto al te verwijderen maar als bijlage lukt dat niet alleen als je het hele bericht verwijderd :-(
Hier is in elk geval de foto in het juiste formaat die kan je altijd gebruiken.

Groetjes, Paul

tamara1

Helaas is moeder parkiet vandaag alsnog overleden. :'(
Gr,
Tamara

Mandy

14 maart 2004, 23:11:18 #22 Last Edit: 14 maart 2004, 23:25:11 by Mandy
Shit zeg, dat valt tegen, bah wat naar. :(
Vond je ze ineens of zag je dat ze weer ziek werd? ::)
En zorgt de vader nu goed voor de jongen?

Sterkte met het verlies van de moeder...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Tamara,

Wat naar dat ze alsnog overleden is :-(
Maar de jongen moet je zeker groot kunnen krijgen ook met hulp van de vader.
Voert de vader nu de jongen wel?
Anders kan je ze proberen in een bakje op de bodem te zetten dan heb je kans dat de vader ze gewoon gaat voeren.
Bij grasparkieten voert het mannetje de jongen in de nestkast meestal niet maar het vrouwtje in de nestopening en die voert dan de jongen weer.
Maar uitgevlogen jongen worden wel gevoerd en je hebt kans dat ie de jongen wel voert als je ze op de bodem zet ik heb dat bij valkparkieten ook wel gedaan en dat ging ook prima.
Ze mogen het alleen niet te koud krijgen dus je zou er dan een warmtelamp boven kunnen hangen.
Als dat niet lukt zul je toch zelf moeten voeren maar dat kan ook heel goed gaan.

Sterkte met het verlies van de moeder .

Groetjes, Paul

Suzanne

Jeetje, wat naar zeg  :'(. Ik hoop dat de vader het goed overneemt. Sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

tamara1

Hoi allen,

Even een update, vader parkiet heeft het voeren volledig overgenomen, gaat gewoon de nestkast in (deed hij eigenlijk al). Dus zolang als hij dat doet denk ik dat het verder met de kleintjes wel goed zal komen.

Gr,
Tamara

Paul

Hoi Tamara,

Dat is in elk geval goed nieuws na het slechte nieuws.
Als vader de jongen voert is dat ook wel het beste voor ze en hoef je zelf niet verder in te grijpen.
Bij mijn valkjes heb ik ze ook wel eens door 1 ouder laten grootbrengen en dat gaat ook prima.
Veel succes met je nestje en dat ze maar allemaal lekker groot worden.

Groetjes, Paul

bogey

17 maart 2004, 19:35:49 #27 Last Edit: 17 maart 2004, 19:38:49 by bogey
oh wat vreselijk zielig.... :o  :'(

Om als vader (parkiet) alleen over te blijven met je kinders....Maar wat een KEI die vent....  :-*

Wat had moeders uiteindelijk of weet je dat niet....Zou ze moe zijn geweest van het leggen ? Bestaat dat... Zielig hoor...zekers omdat jij je er al op in had gesteld dat het goed zou komen....Tja daar zijn geen woorden voor ...

groetjes en sterkte
Daphne