5 mei 2025, 18:32:57

kon ie maar praten ;)

Gestart door shadow, 2 april 2004, 02:44:28

« vorige - volgende »

shadow

Shadow is echt n lief valkje ,kroelen ,lekker tegen je terug brabbellen  ;)
Maar met eten is t n klein rampenplannetje hoor  :-/
Hij is nu ong 10 weken en we hebben m nu 3 weekjes .
de eerste week heb ik m 3 x pap met n spuitje gegeven ,
later 2x en deze week geef ik het 1x per dag .
Hij heeft geloof ik van alles en nog wat verder in de kooi aan eten staan /hangen .
Grit,eivoer ,tros giers ,zo n staaf met zaadjes ,valk parkieten zaad en omdat iemand eens tegen me zei dat brokjes beter zijn heb ik die ook door zn zaad hen gemengd .
Ook doe ik af en toe wat van dat fruit cocktail .
Toch doet ie af en toe of hij omkomt van de honger ,krijzen als ik in de keuken staat of als ie bij me zit ,
Je kent dat wel koppie heen en weer ,bekkie open en ....gaan !!! :-/
Die brokjes eet ie niet ,volgens mij weet hij niet wat ie dr mee moet doen ,hij pakt ze wel en bijt dr op maar eten ..nee ..niet echt .
Eigenlijk eet  Shadow alleen (zover ik het kan zien )  de grote zaadjes op ,
Als ie weer zit te bedelen,doe ik dr wel eens wat bij en dan weer eet hij alleen die grote op  :'(
Zo gauw hij in de gaten heeft dat ik pap maakt ,word ie echt helemaal hyper ::)
en valt hij die spuit zowat aan ,snap dr niks van  :-/
ik bedoel 10 weken is shadow nu ,hij zou toch gewoon zaadjes kunnen eten ?
Eigenlijk was ik van plan om deze week m voor het laatst te voeren (vond het wel heeeel leuk om te doen hoor  ;))
Hebben jullie dit probleempje ook gehad ??of heb ik nu zo n eigenwijsje in huis gehaald ?
1 ding is in ieder geval zeker ..je kunt niet om m heen  :D

grt ellen

Paul

Hoi Ellen,

Zo te horen heb je echt een schatje daar :-)
Ook al eten ze zelf ze blijven zeuren hoor dat doen ze bij hun ouders ook die voeren in de natuur ook soms tot ze 3 maanden zijn terwijl ze zelf ook al eten.
Kijk wel uit dat ie niet alleen zonnepitten eet daar worden ze veelt te vet van.
Meestal kunnen ze met 6 weken al zelf eten maar pap is makkelijker voor ze.
Bouw het in elk geval wel af want hij moet zo snel mogelijk zelf volledig gaan eten te lang pap voeren is echt niet goed voor ze.
Een keertje maakt niet uit maar regelmatig pap daar krijgen ze waterige ontlasting en als ze helemaal weinig eten en pikken kan de snavel te ver doorgroeien.
Maar het komt wel goed met hem hoor veel handgevoerde valkjes eten pas zelf na 9 weken of langer.
Met een lepeltje voeren vind ik altijd wat beter dan zijn ze al gewend om te happen en gaan makkelijker over op zaadjes.

Groetjes, Paul