13 mei 2025, 16:55:28

pop zonder poot

Gestart door Mathys Flip, 14 maart 2004, 02:57:30

« vorige - volgende »

Mathys Flip

14 maart 2004, 02:57:30 Last Edit: 14 maart 2004, 03:12:30 by Angelique
Hallo,
Ik heb al enige jaren een zeer goed kweekkopel in een buiten vogeliere zitten.
Nu is mijn pop in aanraking gekomen met een rat of kat en is ze al haar tenen kwijt geraakt.   Ze is hier bijzonder goed van hersteld.  Mijn vraag is nu kan ik deze nog gebruiken om met te kweken?
Iemand een idee of suggestie?

Sorry met al haar tenen bedoel ik wel van een poot natuurlijk.

Lique

Hoi Mathys,

Ah wat sneu zeg, dat ze haar tenen mist.
Als ze werkelijk geen last hiervan heeft, en ze krijgt het wel voor mekaar om te paren met een man, zal het eitjes leggen, broeden, en jongen grootbrengen geen probleem zijn.
Zorg wel dat ze niet te vaak een nestje zal krijgen ivm uitputting. 2 tot 3 nesten per jaar is meer als genoeg.

groetjes Lique

Paul

Hoi  Mathys,

Een valkje kan heel goed leven met 1 pootje ze kunnen dan heel veel dingen gewoon nog goed doen.
Met paren is het alleen belangrijk dat ze goed zitten en ze moeten dan het gewicht van het mannetje op de rug dragen.
Op de bodem paren gaat vaak niet goed omdat ze de geslachtsorganen niet goed tegen elkaar krijgen dus dat zal meestal op een stok gebeuren.
Als ze dat voor elkaar krijgt is de rest van het nestje geen probleem.
Dus ze moet gewoon stevig op een stok kunnen zitten met het mannetje op haar rugje zonder eraf te vallen.
Het broeden en voeren zal verder niet echt een probleem zijn met 1 pootje daar zal ze ondertussen al handig genoeg in zijn.
Succes met je neste en laat even weten of het gelukt is.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

jammer dat ie zen teentjes kwijt is. Ik denk wel dat het nog zal lukken om er mee te kweken. Je kan het altijd eens proberen he. Als het nu een mannejte zonder tenen was geweest dan had het dnek ik niet meer gegaan, omdat ie zich aan het popje moet kunenn vasthouden.

SDC:D

daan

Hoi,

Ik heb ook een pop met 1 pootje, athams ze is al haar teentjes kwijt. Ze komt bij een kennis van mij vandaan en ze heeft vorig jaar 3 nestjes gehad, en alles is goed gegaan. Dus het kan wel hoor. Gewoon proberen, het is de moeite waard.
Succes ermee.

Groetjes Daan