1 mei 2024, 14:19:27

Prego

Gestart door daan, 13 maart 2004, 02:43:32

« vorige - volgende »

daan

13 maart 2004, 02:43:32 Last Edit: 14 maart 2004, 04:00:33 by Angelique
Gister heb ik Prego uit de voliere gehaald, omdat ik vond dat tie er niet zo lekker bij zat. Hij lag in de voerbak. Daarna zat tie wel gewoon weer op stok, maar ik kon hem er zo vanaf tillen zonder een kik te geven.
Dus gisteravond in huis gehaald en in een aparte kooi gezet, ton ik thuis kwam vond ik het alleen maar erger geworden.
Dus ik heb Dr Feld gebeld, en die zei dat ik hem warm moest houden met een lamp en druivensuiker geven.
Heb ik dus gedaan en gelijk de couveuse bij mijn vader opgehaald, dus hij zit nu in de courveuse lekker warm. Ik neem hem vannacht mee naar boven, om hem goed in de gaten te houden. Als het morgen nog niet beter is, moest ik Feld nogmaals bellen.
Dit is de eerste keer dat ik een valkje heb die ziek is, ik heb dit nog nooit eerder mee gemaakt, maar wat is dit erg zeg pfff. Je weet niet zo goed wat je moet doen.
Ik hoop dat het morgen weer beter met hem gaat.
Hij heeft ook gelijk een extra wormenkuur gehad, maar ik weet dus niet of tie wel drinkt zoniet dan krijgt tie natuurlijk ook die druppels niet binnen. Ik weet eigenlijk niet of je die druppels ook gemangd met water dan in een spuitje in zijn bekje mag spuiten???????
Misschein weet iemand dit?

Groetjes een ongeruste daantje

Inger m

Hoi Daan,
Vervelend dat hij ziek is.. en zo te horen gaat het niet erg best.
Een wormbesmetting is meestal te herkennen aan vermagering en diarree.
Ik weet niet wat voor soort wormkuur je hebt, maar die van Bogena Ascapinal (werkzame stof levamisole) en de panacur kun je gewoon in de bek ingeven. Dat is zelfs beter, omdat ze dan de exacte dosering binnenkrijgen (te weinig helpt niet en kan resistentie van de wormen veroorzaken).

Bovendien drinken zieke vogels vaak erg weinig en zullen daardoor onvoldoende binnenkrijgen. Daarbij maken wormkuren het water bitter, waardoor ze nog minder zullen drinken.

In principe zou ik dus nu geen wormkuur via het water geven, maar er juist alleen glucose (dat vinden ze juist wel lekker) in oplossing.

Evt. kun je wormmiddel met glucose oplossing in de bek geven, dat mag wel. Glucose via de bek ingeven is sowieso goed.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

Hoi Inger,

Thanks voor je reactie.
Ik heb nu wormmiddel van Bogena Worminal,
Er staat idd op de verpakking zi eik nu dat je voorzichtig moet toedienen (druppelen) ivm verslikken.
Dus ik ga idd toch maar ook ff via de spuit geven.
Toch vind ik dat tie nu die in de warmte couveuse zit wel iets opkanp die staat nu op 22 graden. Dus dat is al lekker voor hem.
Hij gaat nu mee naar boven, dus ik kan hem de hele nacht in de gaten houden.
Morgen vertel ik hoe het gaat.
Weltrsuten

Groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

Sterkte met de zieke in elk geval.
22 graden is in elk geval niet te warm en het is een buitenvogel dus teveel warmte is ook niet goed zo ineens.
Meestal is de temperatuur in een ziekenkooi rond de 29 graden.
Maar als je nu al verbetering ziet is dat een heel goed teken.

Groetjes, Paul

daan

Goedenmorgen allemaal,

Prego heeft vanacht bij ons geslapen, en om 3 uur heb ik nog ff gekeken en alles ging nog het zelfde.
Ik heb gisteravond wel met de pinpet de wormendruppels toegediend.
En vanaochtend had hij al aardig wat praatjes, hij viel nog wel om, en probeerde te vliegen maar dat ging niet.
Hij zat wiebelig op mijnj schouder.
Maar hijprobeerde zelfs al weer wat de bijten.
Je zag echt dat het beter ging, z'n oogjes stonden ook ff helderder.
Ik moet vandaag werken maar mijn moeder komt vandmiddag nog ff kijken.
En na mijn werk zie ik hem weer.
Ik heb hem vanochtend nog wat druivensuiker gegeven.
Ik hoop dat het elke dag ietjes beter gaat met hem.
Maar we doen er in ieder geval alles aan, nu is het aan hem.
Maar hij red het wel hoor denk ik.
Tot vanaaf.

Groetes Daan

Marianne

Hoi Daantje,

Veel sterkte met Prego.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Daantje,

Wat vervelend dat Prego ziek is. Ik hoop dat hij snel weer opknapt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Jeetje, wat zie ik nou :o Wat sneu voor hem zeg.
Misschien toch ff flink warm houden, en lekkere dingetjes geven. is hij ook mager? Roosvicee in het water in door het eivoer heen werkt bijna als wondermiddel.

groetjes Lique

Stijn dc

hoi daan,

he, wat vervelend dat prego ziekjes is. Hoe is het nu met hem? Is ie al wat beter?

SDc

daan

Hoi Allemaal,

Dank jullie voor jullie lieve  reacties.
Toen ik thuis kwam ben ik gelijk naar boven gehold, om bij Prego te kijken, en ik zag dat de 2 plastic schuifraampjes op de grond lagen, en geen Prego in de couveuse.
Dus ik zoeken in de slaap kamer, zat tie in een hoekje verscholen. Ik weet niet wat tie heeft gedaan, maar ik vond hem er slechter uitzien als vanochtend. Dus gelijk weer in de couveuse gedaan en de temperatuur flink laten stijgen.
Hij staat nu beneden, dus ik hoop dat ik weer snel een beetje voortuitgang zie.
Zoals het er nu uitziet weet ik het niet.
Maar een beetje warmte en roosvicee kan wonderen doen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Daan,

Jammer dat het nog niet erg verbeterd is maar hij heeft nu misschien een tijdje in de kou gezeten en nu zal de warmte hem wel weer goed doen.
Je kan anders de warmte iets opvoeren een ziekenkooi heeft meestal 29 graden daar knappen ze goed in op.
Beterschap met de zieke en we hopen morgen beter bericht te horen.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Ja ik heb de temp. idd wat opgevoerd.
Het is nu 28 graden.
Ja ik hoop ook dat het morgen weer wat beter gaat.
Ppffffffff wat een zenuwen.

Groetjes Daan

Mandy

Gossie wat vervelend zeg. :(
Wat zou tie nou hebben joh, en hoe kon hij nou uit die kooi komen? Zat ie er vanmiddag nog wel in toen je moeder is gaan kijken? ::)
Ik hoop dat ie snel opknapt, sterkte meis. ;)
Met de jonkies wel alles goed? :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

13 maart 2004, 23:26:46 #13 Last Edit: 13 maart 2004, 23:28:27 by Angelique
Heej daantje,

Ik heb je net aan de telefoon gehad :'(, en ik vind het heel erg voor je, wat er nu gebeurt.
Ik denk niet dat hij het zal overleven. Ik denk dat hij straks 'gaat'.
Ook heeft hij hoogstwaarschijnlijk bloedluis

Je hebt er al meerdere gevonden. Ik denk niet dat dit de oorzaak is, dat hij er zo slecht aan toe is, maar het kan er zeker wel mee te maken hebben.
Ik vind het heel erg moeilijk om te zeggen, maar ik denk dat je nog ff lekker met hem moet knuffelen, nog wat voor hem zorgen, en dan afscheid nemen.
Jij hebt helemaal niets verkeerd gedaan, maar dat heb ik je al wel verteld.
Met de oogjes bedoelde ik dit:

Ongelooflijk grote knuffel, en super veel sterkte... :-* :-* :-*

Stijn dc

hoi

ohoh, wat is er aan de hand?

SDC