7 mei 2025, 00:27:41

garnalen

Gestart door Tink, 11 maart 2004, 16:25:28

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Ik ben sindskort ook over gegaan op Orlux eivoer, en dan de 'vochtige versie', dus dat hoeft niet meer aangemaakt te worden. Er zitten ook garnalen in en die zijn er altijd als eerste uit, dus dat eten ze graag. Ik heb altijd cede gevoerd, maar dat is heel droog en fijn van structuur. Dit eivoer eten ze vgl mij ook beter.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tink

Hallo,

Ik wist eerst eigenlijk niet dat er in het eivoer wat ik gebruik van Cede diertjes zaten.
Ze krijgen het bij mij iedere dag en ze eten lekker van dus dat zit wel goed.

Groetjes Fulco

Bedankt voor Jullie reacties

Inger m

Hoi Fulco,
Welk eivoer van cede gebruik je dan? Ik heb meerdere soorten cede gebruikt (kanarie, parkiet en grote parkiet), maar daar waren geen diertjes (garnaaltjes oid) aan toegevoegd. Aan het eivoer van het merk Orlux (grote parkieten-papegaaien wel).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Ik denk dat dat Cede Mix is dat is ook eivoer maar met insecten erdoorheen en je ziet dan een soort gedroogde rupsjes zitten.
Het heet dan op het pak geen eivoer maar het ziet er wel precies hetzelfde uit behalve wat extra dingen erdoorheen.
De gewone soorten van Cede waar eivoer op staat daar zitten geen insecten door.

Groetjes, Paul

Tink

Hallo allemaal,

Het is eivoer van Cede en het is gewoon droog je moet het nog met water mengen.
Er staat ook op de doos dat het dierlijke en plantaardige vetten bevat.

Groetjes Fulco

Bianca

Ik had al een keer eerder gereageerd op dit onderwerp en nu heb ik dus een vraag.
Die gedroogde garnalen die ik heb voor de vissen, zou ik dat dan ook aan de valkjes kunnen geven door het voer heen?
Er zit verder niks doorheen het zijn puur garnaaltjes.
Alvast bedankt!
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Volgens mij moet dat geen probleem zijn en kan je die gewoon door het eivoer doen bijvoorbeeld of er bovenop leggen.
Je moet ze natuurlijk niet dagelijks geven omdat ze als hoofdvoedsel toch zaad moeten eten maar een of twee keer per week een paar zal heel goed zijn.
In het eivoer zitten toch ook garnaaltjes dus dat mogen ze gewoon hebben.
Ze moeten natuurlijk niet met een vreemde stof behandeld zijn maar als ze gewoon gedroogd zijn is het geen probleem.

Groetjes, Paul