25 augustus 2025, 16:44:03

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Anita1

:)TINEKE!!wat ben jij geweldig!!.wauwww je krijgt een dikke PAASknuffel van mij lieffie.wat een scheetje heb je mij meegegeven.wauwwiee.ik ben weer helemaal mama.accch en hij slaapt in mn armen.wat een dottekke.en de 2e keer at hij duidelijk meer.hij is zooo dottig.ooochh ben echt!! verliefd.hij zit op de stok! ook op die dikke,en wil er niet meer af.lolen maar kijken naar die speeltjes .al die kleurtjes.hij vind het machtig.ooow en zoo lief kroelen deze he?en zooo rustig echt een babytje.heel zacht prietjes.je hebt me het mooiste kadoo gegeven wat je me kon geven tineke.ik ben jou ZOO dankbaar,dat weet je voor de helft niet!leuk he die fotos? acch die hond van mij is ook een scheetje zeg!nou jippie doet het dus heel goed hier vandaag tineke.en jij hebt voor mij een cijfer 10 als kweker.geweldig! en je mannetje erbij. ;D ben benieuwd hoe het met kietje gaat.moet er natuurlijk wel aan denken.het is STIL hier whahahaahaa.lol.allemaal een dikke kusss daaro bij jullie van een overgelukkige anita. ;D

Paul

Hoi Anita,

Elk valkje is weer anders van karakter en je hebt nu een heel rustig valkje zo te zien en het is echt een schatje :-)
Het blijft echt super van Tineke dat ze dat doet want ik weet zeker dat de meeste kwekers je af zouden schepen.
Ik heb van mezelf ook een aantal jongen gehouden en er is er ook een bij die totaal niet tam is maar dat kan nog wel wat bijdraaien.
Maar je merkt duidelijk dat de een veel makkelijker tam word dan de ander.
Vaak is het moeilijker om ze tam te krijgen als je er zoveel hebt maar het maakt mij niet zoveel uit want ik heb er al een heleboel die tam zijn en als ze het maar naar hun zin hebben ben ik ook heel tevreden :-)

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

ik moet je natuurlijk ook nog feliciteren met je nieuw kippetje!
Met Kietje zal het wel goed gaan hoor, die is ook in goede handen he, daar moet je je geen zorgen over maken.

Met Kietje z'n broertje gaat alles hier goed, hij begint echt lief te worden, hij wil steeds meer kroelen met ons en heeft al een redelijk repertiore opgebouwd, als dit geen man is dan weet ik het niet.  Nu begint ie ook steeds meer macho te doen, hij zet z'n veren wijd open alsof ie wil zeggen van ik ben hier de grootste echt niet te doen.  Als hij nu al zo'n macho is, wat gaat dat dan worden als hij groot is?  Ik denk een gigolo. Hahahahaha...

Groetjes
Annouschka

Anita1

:)oow jee.pff jippie vliegt dus..voor het eerst denk ik.nu heeft hij de smaak goed te pakken.ooow en de eerste keer was zoo stom.pff hij vloog dus van mij weg.ik hum .normaal he? en ineens ik: william!!! hij vliegt!! oow en ja hoor naar het open raam.whahaha.is een klein klapraampje.toeval bestaat echt.dat hij juist daar heen vloog.maar ik was er op tijd bij.was wel schrikken hoor.nu is ie echt stunteling in vliegen nog.tips zijn dus welkom.het is de eerste keer dat ik een valk heb,die nog niet kon vliegen.ik sta zelf al in de startblokken als hij begint te vliegen.hihi, oke het raam heeft hij al 2x gehad.ondanks dat de roluiken naar beneden ware,en het plafon..dat gaat ook goed.daar vliegt ie steeds tegen aan.ja hij moet het allemaal leren he?
op de grond zitten in de kooi vind ie niks meer aan.hij zit stevig op zijn stokkie.en al hoog ook.omdat hij nu al vliegend door de kooi gaat,en al stuntelend klimmend,komt hij nu dus overal.hele zachte kipgeluidjes(anouschka)hihi met de pap dus.om half 7 was hij voor het eerst naar pap aan het vragen.toen ongeveer 4 flinke happen gehad.wil m toch om 10 uur nog een beetje geven,omdat het eten wat magertjes was de eerste dag.kan geen kwaad lijkt me.nou zo te zien heeft hij al veel geleerd vandaag hier in huize verkooijen.mooi is wel dat hij iedere keer troost zooo fijn vind van mij,als hij ergens tegen aan vliegt.tis net of hij dan al op mij wacht.zo van helluuupp.lol.lief beessie.knuffie allemaal van anita ;D

vanta

hoi anita ben blij dat jij blij bent het gaat met kietje uitstekend heeft nog geen babyvoeding gehad zot bij paul op schoot heb hem nog niet gehoord dus we zien wel hoe het morgen gaat ik hou jullie op de hoogte

xxxxxx tineke

Anita1

;) kietje kreeg bij mij ook al lang geen babyvoeding meer hoor.al lang niet meer.knuffie anita

vanta

heb net de andere kleine gevoed en wat eivoer van kietje maar hij vind het veels te spannend bij paul op schoot hahahaha

kietje hobbelt nu tussen de anderen op de grond

we zullen zien wat morgen brengt ......vandaag is hij ook moe van de lange reis en het verblijf bij de apenheul in de auto

ik ben in ieder geval blij dat je jippie lief vind en rustig hopelijk kun je nu van je welverdiende vogeltje genieten

zonder stress en maak je niet druk om kietje hij zal bij mij niets te kort komen

knuffel maar lekker met jou jippie....

knuffels van tineke en kietje

vanta

effe een foto van jippie zijn zussie of broertje met een dikke knuffel van kietje

tineke

Anita1

:D oow wat is die jippie toch een scheetje zeg! wat een vrijkontje.als ik naar de kooi loop en begin tegen m te praten dan mummelt ie zoo lief terug he?.is nu 3 uur.hij heeft 2x pap gehad.doet het echt goed dus.niet schreeuwen,geweldig.en dan na de pap is wel het mooiste nog.dan wilt ie vrijen.en daarna slaapt ie bij me.wauww ik kan m wel opvreten .zo lief.ik haal m nu uit de kooi als hij pap heeft gehad.dan verlangt hij er ook echt naar.vandaag wat minder gevlogen en wat meer bij mij gezeten.ik heb nog een nieuwe foto.waar hij op mijn vinger zit.liefffff he?? knuffie van anita

Anita1

Rika

Nog even Ei kwijt.

ik ben bij antia geweest.
toen zag ik Jippie , OOOOOOOOOOOOOOOOOO schatje
zo rustige MMMM
zij heeft mij foto''gemaakt.
zeg anita je mag gerust op deze site met mij en jippie hoor.
kies maar moooste hihi ainta .
Erg bedankt voor GEZELLIG middag !!!!
heb zin weer met jippie op mijn vinger . MMMM
maak mij niet meer jaloers hoor.anders haal ik jippie op !!!!!

hihi
liefs Rika

vanta

nou even verslagje van kietje

tot nu toe doet hij het geweldig goed

zit bij jippie zijn zus in de kooi en eet prima en vanmiddag de oven en magnetron gebruikt maar ook bij die piepjes geen reactie met het voeden van de babys heeft kietje er bij gezeten en lekkergekroeld nog wat rongevlogen en toen weer terug in de kooi dan moppert hij wat maar al heel snel kiest hij eieren voor zijn geld en gaat maar weer eten

dus heeft er een goeie dag op zitten op naar de volgende

groetjes tineke ;) :-*

Anita1

:D wauww die jippie.
is echt lachen met m.zo bijzonder die jippie.hij slaapt onder mijn deken. ::) lol.wel bij mij hoor!zie je zijn koppie er nog net onderuit.en hij wil maar tegen mijn wang kroelen.wauww echt appart vogeltje.en hij begint aan de zaadjes.en bruin brood vind ie erg lekker. de pap gaat 3x per dag goed.hij vraagt er niet om.alleen bij de laatste heeft ie erg trek.hij vliegt mooi steeds naar 1 plek.bovenop de kast.daar vermaakt ie zich dan ff.en dan komt ie weer naar mij.het is geen vliegerd.das wel fijn.hij kroelt liever.ben dus helemaal in mijn sas.snel weer meer.knuffies anita ;)

Anita1

:( is dat erg of niet? graag ff een spoedvraagje.jippie nu 5 weken.die zit dus bij mij lekker knuffelen en zo.en ik voel telkens nattigheid.vanuit zijn koppie.denk neusje? is vochtige spetjes dan.is dat niezen? net 3x achter elkaar.later nog eens.en later weer.ik maak me zorgen! wat is dit? een bezorgde anita

vanta

nou zal ik maar reageren waarschijnlijk is hij of zij verkouden en heeeeft ze kou gevat ....

wat nu heeeeel belangrijk is is het volgende

zorg dat de vogel warm staat   niet te warm dat er geen ramen en deuren openstaan  en rust

vooral niet badderen zolang hij niest en er vocht uit zijn neusje komt..

je kunt eventueel een antibiotica halen bij de dierenarts maar onze ervaring is dat dat meestal niet veel uithaalt je kunt hem ook wat extra vitamine geven in de dierenzaak verkrijgbaar

hopelijk heb ik je voldoende geholpen

knuffels tineke