29 april 2024, 13:09:52

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

vanta

hoi annouschka ja ik heb ook gezegd dat het misschien beter is als ze er 1 bijzet dan krijgen ze ook aandacht van elkaar en vragen ze niet de volledige aandacht van haar ze vind het moeilijk om te negeren maar dat is wel de enige keuze de laatste uit het nest zit bij mij en die heeft nergens last van maar ik heb van het begin af aan niet gereageert dus dat scheelt want het is aandacht vragen ook bij mij hebben ze wel eens een gioluurtje maar ik heb daar geen moeite mee

ja we zullen zien of het dadelijk beter gaat

we zijn met een oplossing bezig

groetjes

tineke

Annouschka

Hoi,

ja, ik heb hier best ook een hele tijd mogen zeuren eer ik Yoda erbij kreeg hoor en hij kan ook soms vervelend doen maar ik wil hem voor geen geld ter wereld meer kwijt.  Ik denk ook dat het is omdat hij nog zo jong is en dat het er gaat uitgroeien hoor, Chewy heeft ook zo'n periode doorgemaakt, ook jaagt hij Chewy altijd weg enzo maar ik denk dat het speelsheid is, het zal er nog wel uit gaan.  Ik weet zeker dat ik ze nooit meer kan scheiden want als we thuis zijn en geven hen aandacht, dan zijn ze soms jaloers van elkaar en 'bekken' ze met elkaar.  Maar als we dan s'avonds van het werk komen, zitten ze op 5 cm van elkaar te slapen, het is net en broer-zus relatie maar ja, ze zijn nog jong he.

Hopelijk komt er een goede oplossing zowel voor Kietje als voor Anita uit de bus.

Groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Tineke,

Jouw Service is echt heel goed zeg daar kunnen een hoop nog wat van leren die gaat het meestal alleen maar om het geld helaas :-(
Ik heb er hier 19 binnen zitten en inderdaad soms wel eens een schreeuwuurtje maar in het algemaan zijn ze best rustig.
Alleen als je wil bellen merk je juist dat ze lawaai gaan maken hahaha.
Hier gaan ze trouwens pas weg als ze zelf kunnen eten dus dan heb je een hoop van die problemen niet ik lever ze ook handtam af eigenlijk.
Daarom neem ik ook maar 1 nestje tegelijk we hebben er wel eens drie tegelijk gehad maar dan kan ik ze niet genoeg aandacht geven dus dat doen we niet meer.
Het is hier dus puur voor de hobbie en het gaat zeker niet om er veel tegelijk te hebben.

Groetjes, Paul

vanta

hoi paul dankjewel voor je berichtje

wij doen het ook voor hobby en niet om er veeeeel afte leveren

de mensen willen graag nog 1 a2 keer voeden omdat dat de band versterkt maar je moet kunnen negeren dat is heel belangrijk als je ze van het begin af aan bedient op roepen zijn het net kinderen en zullen ze dat blijven proberen

aals kietje terug is weet ik zeker dat hij dat binnen een week niet meer doet maar ik kan hem negeren daar heb ik geen moeite mee......

we proberen het zo goed mogelijk voor anita op te lossen en ik weet zeker dat dat moet lukken :D

HET KOMT GOED VOOR HAAR EN WIJ ZULLEN KIETJE WEER LIEFDEVOL ONTVANGEN IN ONS GEZINNETJE.....

GROETJES  

TINEKE

Paul

Hoi Tineke,

Het zal zeker goed komen met Kietje daar ben ik van overtuigd.
De valkjes worden trouwens door met de hand voeren niet echt tammer is mijn ervaring.
Als je ze maar aan je handen laat wennen worden ze zeker net zo tam want degene die ik heb afgeleverd vorig jaar zijn ook allemaal super tam bij hun nieuwe baasjes :-)
Ik zag trouwens dat je in je foto links Kippie hebt staan :-)
Ik heb hem met een superman shirtje op de foto :-)
Kippie was een van mijn eerste valkjes en hij zit hier nog steeds alleen heeft ie nu een fel gele kop.

Groetjes, Paul

Rika

4 april 2004, 01:15:33 #50 Last Edit: 4 april 2004, 01:16:42 by Rika
hallo tineke,
ik wil graag ei kwijt over jou .
ik ben vreindin van anita,
wij hebben dagelijks kontakt via msn .
ik schrok dat ik hoorde vanmiddag dat kietjs niet goed ( bijten )
daar moest ik wel traan om. want ik ken kietje heel goed doordat wij kontakt en veel overgepraten .
ik weet dat schreeuwen is. ik heb haar wel advies gegeven voor hoorapparaat uitdoen zodat ze niet kan horen , maar haar man en kinderen is horende dat is vervelend.
IK WEET ZEKER DAT SCHREEUWEN NIET VOOR EEUW IS.
 dus negeert maar ja ...... ze heeft zelf gekozen .....

Toen onze ara nobilis jong was . ik ben echt verbaast die Dara ( zo heet die vogel) geschreeuwd ( ik heb geen last van omdat ik zelf doof )
maar mijn dochter is horende en ze klagen niks. want ze pakt gewon koptelefoon voor tv en radio. duurt wel zo,n maanden .
later ondekt .ooo zeg moet je niet meer koptelefoon opdoen ? ze zegt : nee hoeft niet meer want dara schreeeuwt veel minderen ( dus negeeert helpt HEEL GOED )

ik heb nagedacht over kietje , ik wil wel graag helpen , maar ik heb hier ook al 7 vogels.

dus kan ik echt niet meer bijhalen.
in mijn hart doet wel zeer, dat kietje moet terug. maar gelukkig ik hoorde van anita dat tineke wilt wel verder helpen .
PROFICIAT . NU VOEL IK LEKKER VEL . !!!
DANK JE WEL DIE VOOR ANITA DOET .
JE BENT GOED MENS !!!!! ECHT WEL .


Groetjes Rika....

vanta

HOI PAUL  als je het vervelend vind wil ik het fotootje wel veranderen hoor maar dan moet je effe uitleggen hoe dat moet,  maar ik vond het zo,n liefje en had toen nog geen foto,s van onze valken want ik heb geen camera

en had niet echt door dat het die van jou was

vergeef je het me ?????????/ hahahahah


groetjes tineke

Paul

Hoi Tineke,

Als ik het vervelend vond had ik hem niet op het forum gezet hoor :-)
Het is inderdaad een lieve foto ik heb er toen ook een kerstkaart van gemaakt :-)


Dus laat hem gewoon staan hoor ik vind het juist leuk als ie gebruikt word :-)

Groetjes, Paul

Rika

ooooooooooooo wat is prachtige die kaart met die valk WAUW........dat heb ik nog nooit gezien . mmmm
heel erg leuk!!!!!!!!!!!!

vanta

hoi rika

fijn dat je het zo opneemt oor je vriendin maar misschien kun je wel helpen

misschien kun jij hem tijdelijk voor 1 weekje opnemen in je vogelgezinnetje want ik denk dat als hij anita eens een weekje niet ziet en niet meer gevoerd wordt het over zal zijn en ook zijn gedrag dan aangepast is

dat zou voor anita fijn zijn want ik heb nu alleen babys die ook nog gevoed worden dus misschien gebeurt dan het zelfde

en dat zou sneu zijn zowel voor anita als voor het vogeltje

misschien kunnen jullie samen iets regelen?????

groetjes

tineke ;)

Rika

4 april 2004, 02:09:07 #55 Last Edit: 4 april 2004, 02:10:05 by Rika
hallo tineke,

ja hoor die ik heel graag voor anita helpen .

even vraagje.
als ik goed begrepen die Kietje mag gewoon blijven bij ons vogels om heen ?
of moet apart in andere kamer ?/, zodat ik vaak komt bij kietje om aandacht bijv: 3 keer perdag ( of meer of minder dan hoor ik graag van jou ) want ik ben teovallig dagelijks thuis .

en dan praat ik wel met anita. ( vanavond is ze niet thuis )

vanta

hoi rika daar ben ik blij om het zal anita effe rust geven en misschien gaat het dan weer beter

tuurlijk mag hij gewoon bij de andere vogels maar belangrijk is dat hij niet gevoed wordt want hij moet allang zelf kunnen eten en dat kan hij ook

en als hij agressief gedrag vertoond dan moet hij genegeerd worden dat is heel belangrijk

ook mag er niet op zijn schreeuwen gereageerd worden dat is heeeeel belangrijk want als je reageert ook al is het met roepen van stop met schreeuwen heeft hij toch weer die aandacht gekregen

anita moet het er wel mee eens zijn dat vind ik heeeeel belangrijk het is ten alle tijde haar vogeltje

maar dan kunnen ze allemaal daar effe tot rust komen

heeeeel erg lief van je dat je haar wilt helpen

xxxxxxx ;)  tineke

vanta

dankjewel paul ik zal de foto laten staan en wat een leuke kerstfoto

kun je mij misschien eens uitleggen hoe ik mijn eigen foto kan plaatsen niet dat die van jou niet mooi is maar is misschien leuker als het een foto van onze eigen valkjes is hahahah

als het niet gaat laat ik mooi die lieverd van jou staan

groetjes

tineke

Rika

oke tineke
nog laatste vraaag
ik heb hier 7 vogels.

Als die kietje blijven schreeuwen dan wordt mijne vogles ook door schreeuwen of niet soms ?

en nog even vraagje,
ik kom vaak bij mij vogels om klesten , hoe moet met kietje ?
mag gewoon klesten tegen kietje als bij andere vogels.
alleen die ik NIET kan horen en niks geven aan kietje . alleen wel klesten of HELEMAAL NIKS klesten met kietje en mijn vogels ??????????????????

hihi


en over negeert ,ja hoor kan ik wel negeert want ik weet dat schreeuwen om uitdaging , als bij kinderen ( ik heb hier ook puber ) ik moet ECHT meewerken anders gaat met vogel MIS.

graag nog reageren ok tineke ?


Anita1

ik vind het heel lief sat jullie allemaal zo meeleven.maar ik wil kietje niet naar riks doen.helaas.ik wil hier samen even met tineke uit komen.want vanta is inderdaad echt geweldig paul.dat had je goed gezien.knuffie allemaal.gr anita