29 maart 2024, 08:04:13

mijn jonkie wilt geen vogelvoer!!!

Gestart door Anita1, 9 maart 2004, 23:07:30

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Anita en Rika,

Ten eerste mag een kooi NOOIT te dicht bij de verwarming staan in verband met veel te droge lucht en zeker bij een raam boven de verwarming is gevaarlijk omdat daar de kou weer vermengd met de warmte denk ik en ze gaan snel dood.
Ik heb dat pas nog meegemaakt bij een kennis van ons daar waren twee grasparkieten om die reden overleden :-(
Appel mag je nu zeker al geven dat is heel goed voor ze en het zuur in de appel zorgt nog eens dat de krop schoon blijft dus minder kans op verzuring :-)
Brood mag je altijd wel een stukje geven alleen zou ik niet dat hele verse kleffe brood geven maar liever een stukje droger.
Wit en bruin kan allebij wel dan alleen zitten in bruin vaak betere voedingsstoffen maar dat geld ook voor mensen.
Maar niet zoveel geven dat hij geen zaad meer eet het moet ectra zijn.
Nu hij nog zo jong is kan je het brood ook een beetje vochtig maken dat eet makkelijker voor hem.

Groetjes, Paul

Anita1

 :) okeee geen paniek.kietje is alweer terug naar zijn oude plek.pff maar goed dat ik het gezegt heb hiero.... het zal maar fout gaan.ik nam geen risico.dus dat is opgelost.oke fijn dat hij een stukje appel mag.en brood leg ik op de  verwarming.hij kan dat al makkelijk zonder nat te maken eten.lekker peuzelen/groeten anita :)

Paul

Hoi Anita,

Heel fijn dat ie ook al brood kan eten dat gaat de goeie kant op :-)
En als je tweifelt met dingen gewoon vragen hoor.
Een domme vraag bestaat niet het is alleen dom als je een vraag die je hebt niet stelt :-)
En zeker goed dat je dat vroeg van die verwarming dat was een goeie vraag.

Groetjes, Paul

Anita1

nou vandaag is het ook weer een leuk begin.lol.kom beneden om half 10!!!! om maar niet het zielige huilen van kietje aan te horen.dus slaap tegenwoordig gewoon langer uit.dat helpt zeker.maar ooow als je de kamer binnenkomt.dan heeft ie van die leuke capriolen.breekt half de boel af.ik negeer m leuk..hij huilen ik negeren.pfff.maar dan.dan zie ik m naar het voer gaan.dan kijk ik ff zijn kant op.oeps niet doen!!!! huilen!!! whaaaaaaa wat een slimmie.hij is zo lief zeg! echt een baby ondanks zijn omvang al.dan krijgt ie dus om half 12 pap.maaaar meneer heeft niet meer genoeg aan een halve theelepel pap en 2 eivoer .lol.zodra ik stop omdat het OP is begint ie weer zielig te huilen whaaaaaaaa.maar dan zet ik m in de kooi,en dan kan ie uitpoepen.daarna is ie los.en is ie weer tevreden.zo was het weer ff voor vandaag groetjes anita ;)

Joyce28

oei,hier staat de kooi al 3 jaar naast de verwarming en bij het raam,vogels houden toch van uit het raam kijken?
Ik moet zeggen,heb hier wel dubbele beglazing dus tocht is er niet,maar de verwarming,ja die staat in de winter hoog hier 19 a 20 gr.
Maar goed hij kan ook een een stokkie zitten die ver van de verwarming afstaat,maar dat doet ie niet


Rika

ja dat is niet echt slim bij verwarming . pfff
ik heb ook toen Tommy jong was ook bij verwarming
ik ben gewaarschuwen door Papegaaistichting die veel zieke vogles door moielijk ademalen van zuurstof gebrek ( soort astma ) pfffffffffffffffff
ik heb al jaren niet meer . het is wel gelukkig  goed afgelopen .
Ben blij dat gewaarschuwen , is hele belangrijk voor gezonden vogels te blivjen .


Anita1

 ;) nou joyce ik zou m toch weghalen daaro.want je kan misschien wel een niet te oude vogel krijgen dan.door benauwdheid staks.ik zou het risico niet nemen.je vergeeft jezelf nooit,als wel fout gaat.en ook door het temperatuursverschil.ze zijn daar echt vatbaar voor.ik heb er inmiddels veel over gelezen.maak een goede keus.groetjes anita :)

Annouschka

Hoi,

Anita, bij mij zou de titel moeten zijn: "Mijn jonkie wilt geen pap!!!".
Meneer heeft sedert gisteren beslist dat pap voor baby's is en dat zaad voor de 'grote' valkjes is.  Het enige dat hij nog van de pap eet, zijn de zaadjes.  Met de rest speelt hij een beetje, voor de rest is zijn lievelingsmenu: eivoer en zaadjes en ook nog een beetje trosgierst.
Ik probeer hem nog 2 keer per dag pap te laten eten maar hij eet er een beetje van en met de rest speelt hij, hangt het aan m'n gezicht om het dan te komen aflikken en steekt het in m'n vriend z'n oren. :D
Hij zit hier ook te bedelen maar niet voor pap hoor, neen, om uit de kooi te mogen en liefst de hele dag.  Om samen met Chewy dan kattekwaad uit te halen: z'n lievelingsspeelgoed: het toetsenbord van de pc en de muis.  Ook helpt hij m'n vriend z'n lenzen in te steken en dan nog liefst bij het hanteren van de kleenexjes en natuurlijk spiegeltje slopen.

Wat we daar nog allemaal gaan mee tegenkomen, we houden ons hart vast.  Een echte boef! :)

Groetjes
Annouschka

Anita1

 :) nou de mijne wilt borden pap.whahahaaha anouschka!!!.tjaaaaaaaa en klopt ja.slopen hihi.en hele dag uit de kooi ja daar kan hij heerlijk om bedelen.echt een ondeugdje.hij eet nu ook wel goed zaad.hij gaat toch zoeken van de honger he?.dus dat zit wel goed. :Phet mooiste is nog wel dat ie niet meer op onze kop gaat zitten.dat hebben we mooi afgeleerd.komt netjes op de schouder.en maar lullen.die kunnen kletsen zeg! en pronken he? en dan zeg ik : oooooow wat ben je mooi!!!! en dan blijft ie maar doorgaan.lol.gisteren is ie even per ongeluk tegen het plafon gevlogen.oeps zat wat bloed aan zijn rompje.maar geneest gelukkig al weer goed.acccch wat was ie toen weer zielig zeg!!!.lol groetjes anita :)

vanta

hoi anita ben blij dat die dondersteen besloten heeft om toch ook maar vaste voeding te gaan eten als je hem die 2 keer geeft mag je gerust meer dan 2 theelepels geven dat kan geen kwaad maar je ziet dat je doorzetten toch ook resultaat geeft
het zijn echte donderstenen en vandaag of morgen beslist hij dat je die pap wel kunt houden hahahaha dan ben je ervan af
en ja heb je toch ook eens een excuus om uit te slapen toch????
hahaha

groetjes tineke :D ;D :)

Jaimy_en_Viggo

hey Anita,

Pufff...dit is zeker een spannend verhaal zeg..hoe gaat het nu met je valkje? Eet hij al zelfstanding? I hope so.. :-/

Groetjes Jaimy

Anita1

 ??? tja.gaat niet echt goed met kietje.hij schreeuwt de hele dag.als ik naar de wc moet.of de kamer uitloop.als ik naar de keuken ga.zo dat wij steeds sneller onze handelingen doen,om maar weer in de woonkamer te kunnen zijn.maar oow wwee zodra iemsnd weer opstaat.dan schreeuwt hij of zij weer.hij is nu 9 en halve week oud.nog steeds wil hij ook pap.die ene keer per dag lukt niet om eraf te krijge,schreeuwt echt de hele boel bij elkaar.ook als we hem boven zetten,horen wem beneden nog.en als we hem dan terug zetten gaat hij weer door met bedelen.negeren helpt niet.een doek over de kooi helpt niet.jammer want ik vind hem zo lief.verder is hij lijftam.maar aaien dan gaat hij echt aggresief pikken.zijn kuifje is de hele tijd naar bebeden.echt boos.ik begrijp niet waarom.zou ik m echt te veel verwend hebben?ik heb al wat tips gekregen van een heel lief iemand.de kweker n.l
ik mag m ruilen voor een andere.best wel moeilijk..maar mijn man heeft al oordoppen gekocht! echt waar!hij is ook heel wild met vliegen.knalt echt overal tegenaan.ik vraag me trouwens af waar hij de energie vandaan haalt.in de kooi druk en erbuiten ook.eruit is hij ook heel druk en aggresief.erg jammer..maar ik denk dat ik er niet uit kom zo...ik zou mdan helemaal moeten negeren.en dat moet je ook maar kunnen he? graag wat reacties.groetjes anita

Paul

Hoi Anita,

Dat schreeuwen moet je altijd negeren anders blijven ze het doen.
Dus gewoon totaal niet op reageren ook niet zeggen dat ie stil moet zijn.
Als ie zelf zaadjes eet en je weet dat zeker gewoon stoppen met de pap want dat vinden ze wel lekker maar het is veel beter als ie zelf eet.
Dat met vliegen overal tegenaan knallen is maar tijdelijk hoor dat leert ie vanzelf wel.
Het is alleen jammer dat ie zo wild is maar dat kan ook zeker nog bijtrekken.
Ik hoop dat het toch nog goed komt met hem en dat ie heel lief gaat worden.

Groetjes, Paul

vanta

hoi paul ja ik heb dat ook gezegd maar het is niet de bedoeling

dat een valkparkiet spanningen oplevert dus gaan we de valkparkiet ruilen zij krijgt een nieuwe baby en ik neem kietje terug het is zeker jammer maar anita ziet geen uitweg meer en volledig negeren is voor anita erg moeilijk

vandaar dat we voor deze oplossing gekozen hebben en hopelijk gaat het dan goed

groetjes tineke

Annouschka

4 april 2004, 00:26:28 #44 Last Edit: 4 april 2004, 00:27:54 by Chewbakka
Hoi,

ik heb ook net een mailtje van Anita gekregen en ik vind het echt jammer voor haar maar heb ook gezegd dat het niet voor spanningen binnen het gezin mag zorgen.  Als ik haar zo bezig hoor, dan zit het wel in de familie hoor maar ik denk dat het scheelt aangezien ze met 2 zitten en Chewy de rust nog enigzins bewaart. :)
Yoda pikt al van bij het begin en we leren hem dat af door op z'n kopje te blazen of als ie echt doorbijt, gaat hij terug in z'n kooi.  Kroelen mogen we sedert deze week wel terug maar ik denk dat dat komt omdat Chewy sedert zijn komst een echte kroelkont is geworden.  Hier heeft hij ook van die roepbuien maar wij negeren dat en dat is meestal niet voor pap maar om aandacht te krijgen.
Met vliegen heeft hij hier wel geen probleem alleen ramen mogen we niet bloot laten.

Ik vind het nogmaals zeer jammer voor je maar je moet doen wat jij het beste vind.

Groetjes
Annouschka