16 juni 2024, 06:32:10

Welke kwekerij

Gestart door Barranda, 24 oktober 2014, 19:19:10

« vorige - volgende »

Barranda

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een valkparkietje aanschaffen maar ik zie door alle bomen het bos niet meer. Voor mijn gevoel zijn er zoveel verschillende kwekers dat ik niet zo goed weet waar ik mijn valkparkietje ga kopen. Ik studeer op dit moment in Nijmegen en ben per dag maximaal 4 uur van huis.

Hebben jullie ervaringen met kwekers in de buurt (desnoods wat verder) want ik heb geen idee welke kwekers goed zijn. Een vriend van mij had in Gaanderen een valkparkiet aangeschaft maar daar heeft hij helaas veel problemen mee gehad. Dus daar ga ik liever niet heen.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Barranda

de_vogelkamer

Hey Barranda,

Ikzelf heb nog twee valkparkietjes te koop (1 jong van dit jaar (+/- half jaar oud) en 1 van 2 jaar oud). Deze zijn bij mij terug gekomen vanwege allergie van de vorige eigenaar.
Maar ik denk dat ik een beetje te ver weg van je woon. Ik woon namelijk in Valkenburg (zuid-holland) Helemaal aan de andere kant van waar jij woont dus ;)

Verder kweken de meeste hobbykwekers buiten, dus daar is het kweekseizoen voorbij. Je zou marktplaats in de gaten kunnen houden. Wel raad ik je dan de kwekers af die hun valkparkieten vanaf enkele weken al met de hand opvoeden.  En helaas staat marktplaats daar wel vol mee..
Je kunt ook de verkooppagina op deze site in de gaten houden. meestal staan daar ook advertenties van hobbykwekers die te vertrouwen zijn.

Succes en veel plezier met het zoeken naar een valkje!  :D

Groetjes Neline

Rianne

Hallo,
Dit forum onderdeel is niet bedoeld voor het zoeken naar kwekers of het aanbieden van vogels. Hiervoor hebben we de verkoop pagina.

Rianne, moderator valkparkiet.com