15 mei 2025, 13:37:29

Snowy treitert parende valkjes

Gestart door Suzanne, 9 maart 2004, 11:01:34

« vorige - volgende »

Suzanne

9 maart 2004, 11:01:34 Last Edit: 9 maart 2004, 13:08:51 by blozend_appeltje
Hoi,

Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, en of er iets tegen te doen valt:

Telkens als Kiki en Gizmo willen wipwappen, komt Snowy aangevlogen (gelijk zodra Gizmo op Kiki stapt) en begint vervolgens te klieren   >:(. Ze bijt in de pootjes van Kiki, die dat wil afweren, waardoor Gizmo zijn evenwicht verliest. Of Snowy begint met de staart van Kiki te spelen. Het gevolg is dat Gizmo en Kiki telkens niet kunnen afmaken waar ze aan begonnen zijn. Dus nu snap ik ook wel waarom ik nog geen eitjes heb  :-/ Ik zit me af te vragen of ik Snowy apart moet zetten, of dat ik beter Gizmo en Kiki apart kan zetten, zodat ze rust hebben. En dan Pikachu en Kirlia weer terug in de voliere (aangezien die nu in de broedkooi zitten).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Een koppeltje die gaan broeden en wipwappen is altijd veel meer op hun gemak als ze alleen zitten.
Ik zie dat hier ook wel als er twee wipwappen dat er een ander bij gaat zitten kijken  :D
Ik denk dat ie het als een soort peepshow ziet dan  :)
Maar echt storen doen ze dan gelukkig niet omdat het wipwappende mannetje ook uithaald als er een te dicht bijkomt hier.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hahahaha, ja idd een peepshow ;D.

Nou, ik heb ondertussen Pikachu en Kirlia terug in de voliere gezet, en Gizmo en Kiki in de kamervoliere met nestkast. Dus dan hebben die 2 rust. Zij zijn bovendien toch de enige valkjes die wipwap neigingen vertonen, de rest heeft nog niet een partner keuze gemaakt.

Maar bedankt voor je antwoord  :).

Groetjes

Suzanne  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.