8 juli 2025, 17:45:58

Paren!!!

Gestart door Marloes, 8 maart 2004, 18:13:40

« vorige - volgende »

Marloes

Hoi,

Ik heb een probleem waar ik dus 0,0 van af weet.
Mijn twee valkparkieten hebben gepaart, dat weet ik zeker, maar nu heb ik een probleem, ze hebben geen nestgelegenheid en ik heb ook geen ruimte voor jongen, mijn vragen zijn,
- wat gebeurt er na de paring?
- Als ze geen nestgelegenheid hebben, broeden ze dan op
  de bodem van de kooi?
- Wat als ze Ali eieren legt?

Ik weet echt niet wat ik moet doen... :o
Alsjeblieft help!!! :-/

Groetjes Marloes.

Paul

Hoi Marloes,

Er is niks aan de hand hoor.
Als valkjes gepaard hebben hoeven ze niet altijd een ei te leggen.
Als je geen broedblok hebt hangen leggen ze vaak ook geen eitjes.
Sommige valkjes leggen dan wel eitjes op de bodem maar als je geen jongen wilt kan je daar een klein gaatje in prikken met een speld en dan ontwikkeld het ei zich niet verder.
Je kan ook kunsteitjes kopen en die omwisselen met de echte eitjes en de echte dan weggooien.
Het beste als ze een ei leggen is dat wel te laten liggen en ze dan een week of 2 te laten broeden.
Meestal komen er nog eitjes bij na de eerste en als je meteen het ei weghaald kan je popje wel eens blijven leggen en uitgeput raken :-(
Als je na 2 weken de eitjes weghaald zal ze meestal niet snel leggen de eerstvolgende tijd (uitzonderingen daargelaten)
Maar prik wel gaatjes in de eitjes als je niet wilt dat ze uitkomen als je ze eerst laat broeden ontwikkeld zich een jong en dat is niet de bedoeling.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

jammer dat je geen nestje wilt, het is echt heel leuk, maar als je echt geen plaats hebt kan je er beter neit aan beginnen. Meestal leggen valkjes geen eieren als er geen kastje is, maar moesten ze toch eitjes op de bodem leggen doe je gewoon de dingen die paul heeft gezegd. Best is toch oml ze te laten broeden, dan geraakt het popje "uitgelegd" en stopt ze dus met eitjes leggen.

SDC:D

zinar

heey kan jij/u me mischien helpen ?
ik heb een mannetjes valkparkiet en een pop.
ik heb een broedhok voor ze gekocht en zaagsel er in
gedaan maar ze willen maar niet paren :-[
ken jij me mischien helpen hiermee?
alvast bedankt :)

zinar

oow ja als het kan kan je me mischien naar mn email sturen ofzo ?
bedankt :)

zinar

hoe bedoel je alleen voor leden ken je me niet gewoon
helpen  :-[ t is maar een vraag wrm ze niet paren  
en hoe kan ik ook een lid worden dan ?

Paul

Hoi Zinar,

Je kan gewoon gratis lid worden dat kan je ergens boven het forum invullen maar niet leden helpen we ook hoor dat is geen probleem.
Maar als je lid bent kan je wat meer dingen op het forum zoals foto's uploaden en dat is wel makkelijk.
Voor het paren kan je weinig doen misschien kan je zorgen dat ze goed licht krijgen zodat de dagen wat langer worden.
Gaan ze wel het broedhok in al ?
En is het broedhok groot genoeg?
De opening moet 7 cm zijn anders gaan ze er niet in als het kleiner is.

Groetjes, Paul

zinar

ow owk k zal ff kijken wat ik kan doen en bedankt voor je hulp

zinar

heey paul bedankt voor je hulp

adnaloj

kan ik eventueel jouw ( als je een beetje in de buurt woont)
bevruchte eitje overnemen mijn valkje is aan het broeden op onbevruchte eitjes en ik wil wel graag kleine valkjes...... dan ruil ik ze om.... :D hebben ze toch niet door  :D

groetjes jolanda

Marloes

Hoi,

Dat kan indd, maar ik zat zelf te denken om 1 jong te houden, omdat Paul me de tip gaf om de eitjes te prikken met een naald kan ik 1 eitje heel laten dus krijg ik maar 1 jong, maar ik weet niet of dat kan en of ik eventueel de andere eitjes weg kan halen, als dat kan mag je ze van mij hebben.

Ik woon in Malden. (Gelderland)

Groetjes Marloes.

adnaloj

ik zal het heel snel vragen ik hoop dat je nog niet de naald pakt voordat we een antwoord hebben.... mag ik vragen of je een beetje bij ons in de buurt woont.? wij wonen in assen

Marloes

Ik zou niet weten waar assen ligt.

En nee tuurlijk pak ik niet eerst de naald, ik wil eerst weten of dit kwaad kan enz.

Maar je hoort het wel.

Groetjes Marloes,

adnaloj

ik heb net even gekeken. het is ongeveer 2 uur rijden dat is voor mijn geen probleem. ik zal kijken hoe we die 2 uur kunnen overbruggen...

adnaloj

ja is goed en ik zet net gelijk een oproep op spoed...