10 mei 2025, 19:09:34

welke kleur??

Gestart door antoine persyn, 6 maart 2004, 23:20:38

« vorige - volgende »

antoine persyn

hoi allemaal!!
ik vroeg mij af welke kleuren hier uit zouden komen
welke kleuren de mannen en de poppen zouden kunnen hebben kunnen jullie mij antwoorden??
ik heb een wildkleur man zijn split is:bont+wildkleur maar ik weet wel niet wie da papa was of de mama
en de pop is isabel haar split :bont+isabel maar ik weet wel niet wie da mama of de papa is??
dit is een koppel en ik zoou graag weten als ze kweken wat voor kleur er uit zou komen
groetjes antoine

Karin

Hoi Antoine,

Popjes kunnen geen split zijn voor isabel ( = cinnamon ), alleen mannen kunnen dat zijn. Ze kan  ook geen isabel doorgeven, ook al is ze zelf isabel.  De man is zelf wildkleur, dus is geen split voor wildkleur. Split betekend een kleur die niet te zien is maar wel bij zich draagt. Je krijgt uit dit stel wildkleurtjes en bontjes.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

7 maart 2004, 05:21:33 #2 Last Edit: 7 maart 2004, 05:28:30 by Paul
Hoi Antoine,

Karin heeft het antwoord eigenlijk al gegeven maar je kan ook zelf even kijken en de mutaties invullen dan kan je altijd in het vervolg zelf uitrekenen wat voor jongen er uit de ouders kunnen komen :-)
Op deze site kan je een programmatje vinden als je daar de ouders invult rekend het de mutaties van de jongen uit :-)
http://gencalc.rasek.biz/gen/dutch_genc.php?sp=0Cock
1.0 is de man en 0.1 is het popje voor het geval je dat nog niet wist.
Er is nog een hele goeie site waar je het op in kan vullen die is alleen engels.
http://www.kirstenmunson.com/cockatiels/blue.html
Isabel is het zelfde als cinnamon dus dat kan je dan invullen.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

die eerste site die paul gaf, kende ik nog niet, maar ik snap er helemaal niets van ??? ???

SDC

antoine persyn

bedankt!
ik snap ook niks van die eerst site die paul me gaf??
kun je is uitleggen??
groetjes antoine

Paul

Hoi,

Het werkt wel hoor want ik heb beide uitkomsten wel eens vergeleken en dat komt aardig overeen :-)
Ik zal het even uitleggen over de valkjes van Antoine.

Onder 1.0 (het mannetje)vul je bij visueel niks in omdat standaard wildkleur gekozen is.
Als split vul je in de tabel ernaast bont in.

Dan vul je bij 0.1 voor de pop cinnamon in dat is hetzelfde als isabel.
Dan in de tweede tabel voor de pop als split ook bont.

Dan kies je onderaan genereer en hij rekend uit wat de jongen zullen zijn.

De eerste is inderdaad iets makkelijker en ik heb op de computer een nog makkelijker programma wat in nederlands is dat is helemaal simpel.

Groetjes, Paul