10 mei 2025, 12:06:40

Jonge valkjes weg halen ouders

Gestart door maris46, 11 oktober 2014, 09:42:45

« vorige - volgende »

maris46

Hallo Allemaal,

Mijn valkjes hebben van de vakantie wel drie nestjes gehad. Een waarvan ik hem zelf moest groot brengen omdat ze er niks mee deed. En twee nestjes die ze zelf heeft groot gebracht.

Mijn vraag is wanneer kan ik het beste de jongen bij de ouders vandaan halen? het lijkt mijn namelijk zelf niet verstandig om ze met ze alle in de vollere te houden.

Het tweede nestje heb ik er al uit gehaald en zitten nu binnen. Dit had ik gedaan omdat het derde nestje alweer uit kwam. En had gehoord dat het beter is om dan de huidige jongen eruit te halen zodat ze de nieuwe jongen volledig kunnen voeren zonder dat de huidige vragen om voer. Maar kan ik deze gewoon weer naar buiten doen? of is het beter te wachten?

Het zijn prachtige valkjes geworden. Hieronder wat foto's.

Eerste nest:
Is een wildkleur valkje

tweede nest:

derde nest:

carco

Die van het 2e nest zijn nu zelfstandig neem ik aan?
Wat het weer betreft kan je ze nog net naar buiten doen maar niet te lang meer wachten. Deze zijn ook tam denk ik?
Alles houden lijkt me inderdaad niet zo'n goed plan ivm inteelt wat je dan kan krijgen.

Mooie jongen hoor.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

maris46

Het tweede nestje is inderdaad al zelfstandig.

Dan ga ik daar niet te lang mee wachten om ze naar buiten te doen. Ze zijn redelijk tam, maar vinden het nog erg spannend.

Bedankt!

Gr Mariska