28 april 2024, 19:02:40

Pijn aan poot

Gestart door valkie, 3 maart 2004, 17:57:41

« vorige - volgende »

Joyce28

Hoi,

Ik stuurde jullie hier naar toe :),fijn dat jullie vragen beantwoord zijn,en ben blij te horen dat het valkje zijn pootje alweer wat gaat gebruiken

caitlin

helaas vonden we ollie vanmorgen dood in zijn kooi hoe kan dit nou?hij was nog maar een baby en gister zat hij nog op m
 mijn vinger we gaan hem nu begraven.
gr caitlin

Rika

Citaathelaas vonden we ollie vanmorgen dood in zijn kooi hoe kan dit nou?hij was nog maar een baby en gister zat hij nog op m
 mijn vinger we gaan hem nu begraven.
gr caitlin

o wat is erg vreselijk , o ineens onverwacht.
pffffff wat een toestand. ik weet niet hoe het komt.
ik hoop van hartelijk dat andere meer weet.

Zeg Heel veelsterkt met je verliest Ollie
Hou je taai Caitlin.
Groetjes Rika.

Jacqie

Hoi Caitlin

Heel veel sterkte toegewenst. Ik weet wat het is om een valkje te verliezen. Onze kleine is maandagavond overleden door een hartstilstand (stress bij de dierenarts). Zijn snaveltje moest worden geknipt..helaas heeft hij het niet gered. Hij is 11 geworden. Die van jullie was nog heel jong...het is niet eerlijk...

nogmaals heel veel sterkte.

gr
Jacqie

Rika

Hallo Jacqie
oook dat nog . pff wat een vreselijk nieuws.

O die snavel moet geknipt worden ?
daar wist ik niks van , want ik dacht die Snavelstokje ( slijpen) voor snavel en teentje kan gebruiken zodat hoeft niet naar dierenarts )
Of heb ik verkeert begrepen?  he Jacqie

Is die 11 jaar ? of 11 weken ?

Heel veel sterkte met je verliest .

Groetjes Rika.

Joyce28

 :o :o nou ja!!! hoe kan dat nou zo in 1x???
shit wat erg voor jullie zeg,geen woorden voor
heel veel sterkte :-[
laat je het nog uitzoeken bij de dierenarts?

Jacqie

Hoi Caitlin

Normaal gesproken slijt de snavel doordat ze aan die knaagstenen knabbelen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Onze kleine was te zwak om dat nog te doen, daarom is hij zover doorgegroeid. Hij is 11 JAAR geworden.

groetjes
Jacqie

Rika

o begrepen , ik heb je gevraagd over die snavel .
ojee 11 jaar.
Want onze valkparkiet (tommy ) is nu 12 jaar , nog steeds goed met slijpen .

Is je valkje al niet lekker die tijd ( je zegt:zwak) dus wat heeft die precies ?
als je mij verveeeld met vragen .
dan begreep ik het wel.
ik voel met je mee.
Groetjes Rika.

Jacqie

Sorry Rika

Ben ook nog een beetje in de war geloof ik, en had niet gezien dat jij het berichtje had gestuurd...sorry...

Hij was inderdaad al een tijdje zwak. Hij had last van evenwichtstoornissen en doordat zijn snavel al wat lang was en hij door de algehele zwakte eigenlijk de kracht niet meer had om de grote zonnebloempitten te eten is hij nog sneller achteruit gegaan. Toen we hem net hadden (uit eigen nestje) heeft een dierenarts gezegd dat hij niet ouder dan 3 zou worden omdat hij een ruis om zijn hartje had en zijn longetjes niet goed ontwikkeld waren. Uiteindelijk is hij nog 11 geworden door onze liefde en aandacht..
De dierenarts vertelde maandag ook dat hij waarschijnlijk last had van zijn hartje. De bloedsomloop was niet helemaal goed meer en dan hoeft er maar iets te gebeuren en hij raakt dan zo in de stress dat het hartje ophoudt met tikken. De dierenarts heeft nog geprobeerd om te reanimeren maar dat heeft niet meer mogen baten.

gr
Jacqie

Rika

Lieve jacqie ,
ik b egreep je heel goed dat jij indewar bent .

ik heb wel eens vaak . pfff
geeft niet.

Ojee 11 jaar . normaal eerder.
WAUW je hebt geweldig met je ''volle''liefde gegeven ondanks die valkje niet sterk is.
het is echt WONDER die 11 jaar gehaald.
heel mooi jaren geweest. hebt je foto van ?
ben wel benieuwd naar je foto ( als jij goed vindt ) anders begreep ik het wel als jij niet aan toe bent.

Nogmaals VEEL sterkt met verlies.
Groetjes Rika.

Jacqie

Ik heb thuis wel een foto. Morgen ben ik vrij...neem ik hem maandag even mee naar het werk en dan scan ik hem in...zet ik hem hier bij een berichtje...

ik ga zo weekend vieren..

fijn weekend allemaal, en degene die net een valkje zijn verloren...heel veel sterkte...

gr
Jacqie

Rika

ja het is 2 kanten :
Verdriet en andere kant blijheid ,
dat kan echt niet achters.
want leven gaat door.
maar in je hart blijft mooi gedachten van verleden .
je valkje heeft echt geboft met je !!!!!

En geniet die weekend ....

tot je foto tevoorschijn , en erg bedankt.
groetjes Rika.

Paul

Citaathelaas vonden we ollie vanmorgen dood in zijn kooi hoe kan dit nou?hij was nog maar een baby en gister zat hij nog op m
 mijn vinger we gaan hem nu begraven.
gr caitlin

Hallo Caitlin,

Wat erg dat dit nou weer gebeurd is :-(
Dit heeft niks met het pootje te maken hoor want van een gekneusd pootje gaan ze echt niet dood.
Was Ollie al wel zelf aan het eten en drinken want soms worden valkjes verkocht die nog met de hand gevoerd moeten worden :-(
Het kan ook zijn dat Ollie echt een ziekte had en je kan ook het beste de kooi heel goed ontsmetten voor je weer een andere zou nemen.
Ik weet niet of je van dezelfde kweker een ander valkje kan krijgen maar anders zou ik zeker naar een andere kweker op zoek gaan.
Een hoop mensen op deze site hebben ook regelmatig jongen en die worden dan al handtam verkocht dus die zijn al heel rustig en lief dan.
Heel veel sterkte met het verlies van Ollie dat is echt altijd heel erg om zo'n schatje te verliezen.

Groetjes, Paul

caitlin

hallo ik mag een nieuwe van mijn moeder maar niet meer bij die kweker weg we zijn op zoek naar iemand bij ons in de buurt groningen drenthe maar ik kan bijna niks vinden.volgens de kweker hoefde hij niet meer gevoerd maar volgens mij dronk hij ook niet goed
gr caitlin

Paul

Hoi Caitlin,

Ik zou bij die kweker ook geen valkje meer willen halen hoor ik denk gewoon dat hij nog niet zelfstandig geweest is.
Een goeie kweker zal je zeker een papiertje meegeven met een heleboel advies over voeding en andere dingen.
Je kan beter een hobbykweker hebben dan eentje die voor het geld kweekt die zijn vaak veel beter voor hun jongen.
Je kan bij te koop gevraagd ook een berichtje neerzetten als je een valkje zoekt.
Ik weet niet of Zwolle te doen is voor jullie want Angelique van deze site heeft regelmatig jongen en die worden zo goed als tam afgeleverd :-)
Ik heb er momenteel ook eentje zitten van 6 weken die bij Angelique vandaan komt en die is heel gezond en vind aanhalen het einde :-)
Vaak kan je beter een eindje rijden dan dichterbij een slecht valkje kopen is mijn ervaring.
In groningen zitten ook een aantal mensen van deze site maar ik weet niet of die al jongen hebben.

Groetjes, Paul