28 april 2024, 21:32:46

valkparkiet onder de douche

Gestart door Roderick_, 24 augustus 2002, 08:36:25

« vorige - volgende »

Barbara

Of ze hebben al hun energie (lees warmte) nodig om zo snel mogelijk droog te worden om weer optimaal te kunnen vliegen? En inderdaad, dan komt het ook goed uit dat ze stil zijn en niet opgemerkt worden.

Ik vroeg mij dit trouwens ook af laatst, dus vond het grappig je vraag hier aan te treffen Roderick. En dan geef ik eigenlijk zlef een antwoord erbij, haha!

Chewy

Hmm... soms denk ik dat ze het gewoon niet fijn vonden.. maar ja. Hihi, ik zal het je vrijdag wel laten zien Jaimy :):-*:D::).

Maar jullie antwoorden klinken allemaal heel logisch, dus het zal ongetwijfeld ook zo zijn :).

Chris.

pat_en_helma

5 mei 2003, 16:31:27 #32 Last Edit: 5 mei 2003, 16:31:59 by pat_en_helma
Maakt het wat uit als je met de valk onder de douche uitkomt en je laat hem vanzelf drogen?  Jacco is zaterdag voor het eerst mee onder de douche geweest. Ik heb hem eerst op zo'n schap laten zitten zodat hij kan wennen aan omgeving/geluid in de douche. Kan je hem op de schouders laten zitten en dan zo samen onder de sproeier? :P

Chewy

Ik heb vernomen dat wanneer je ze zelf op laat drogen dat ze dan kou kunnen vatten.. dus even met de föhn of een handdoek om ze heen slaan is beter.

Groeten, Chris.

Jaimy_en_Viggo

hallo!

ja, dan zie ik dat wel als ik bij je ben...Viggo is trouwens net zo blij als voor ik hem ga wassen...maar ja..viggo is gewoon gek  ;)

groetjes jaimy en viggo

Kolkkie

Ook het tijdstip van het douchen is belangrijk. Ze moeten nog wel de tijd hebben om te drogen en hun veren schoon en in orde te maken voordat ze gaan slapen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Chewy

Klopt. Net voordat ze gaan slapen is slecht voor ze.

Jaimy_en_Viggo

ja, daarom ga ik ook altijd als ik hem meeneem onder de douche, s'middags douche  :) dan heeft hij genoeg tijd om zichzelf nog  lekker na te poetsen!  :P

groetjes jaimy en viggo

pat_en_helma

maar mag je hem helemaal nat maken, als ie onde de douchekop is? (mits je hem daarna meteen doet droog fohnen).

Chewy

Valkjes mogen zo nat worden als ze zelf willen.. mits ze het dus zelf aangeven.. als ze het niet fijn vinden FORCEER HET DAN NIET.

Jaimy_en_Viggo

ja, ik doe het tenminste wel...dan is hij echt helemaal doorweeks..hihi ziet er heel lief uit! en ik fohn hem altijd, maar dat blijkt slecht ofzo te zijn voor zijn verenvet. dus moet je hem droog maken met een handdoek, maar dat vind viggo niet zo grappig... :-/

groetjes jaimy en viggo (die liever gefohnt wil worden dan met de handdoek)

Kolkkie

Einstein vindt het leuk, maar Coco absoluut niet. Coco poetst zich ook meer als Einstein. Dat komt denk ik doordat Coco niet onder de douche gaat

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

dave .

 :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Chewy

Op een lichte stand föhnen kan wel... als het niet te warm is beschadig je de veren niet :)

Chewy

Oh dave verschrikkelijk... neem alsjeblieft een kleinere signature :o... mooie foto hoor.. alleen iets te groot om onder elk berichtje te zetten :D.