28 april 2024, 01:19:53

Valkparkieten vinden elkaar niet aardig

Gestart door Raymond van der Holst, 5 december 2002, 13:05:18

« vorige - volgende »

Raymond van der Holst

Hallo!

Wij hebben 2 valkparkieten (m/v) en nu is er het volgende aan de hand:

Zij vindt hem geweldig en raakt volledig in paniek als hij ook maar meer dan 50 cm bij haar vandaan gaat.

Hij vind dat mens maar niets, hij tollereert haar wel, maar als ze in de weg zit, dan krijgt ze een knauw.

Gaan ze elkaar nou ooit nog aardig vinden?

Wat achtergrond info:

Hij: Ruim een jaar oud. Erg tam, richt zich volledig op ons.

Zij: Half jaar oud. Niet zo tam, ze gaat wel op je hand zitten, maar daar houdt het snel mee op. Richt zich volledig op hem.

Groeten,

Raymond

Peter

Hoi Raymond,

Geven ze elkaar wel aandacht in de vorm van de kuif van elkaar op poetsen ofzo? De man is vaak dominant.

Groetjes,
Peter

Mandy

7 december 2002, 16:42:19 #2 Last Edit: 7 december 2002, 16:44:43 by Mandy
Hallo Raymond,

Het verschil in tamheid zal wel van invloed zijn, maar ook mijn koppels hebben wel 's onenigheid, dan happen ze wel 's naar elkaar of krijsen mopperend naar elkaar. Gebeurt in de beste families zie je wel! :D
Ik denk dat ze straks in het voorjaar als de hormonen op gaan spelen en het voortplantingsinstinct naar boven komt ze elkaar misschien wel 's anders kunnen gaan benaderen en ze ineens intiem kunnen worden. Heb ik zelf ook 's ervaren met een tamme pop en minder tamme man die ik binnen had.
Afwachten maar.
Wel is het zo dat valken vaak een partner uitzoeken voor het leven, maar ik heb hier ook een koppel dat aan partnerruil doet, dus alles kan... :-/

Succes en veel plezier met je valken. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Raymond van der Holst

Geven ze elkaar wel aandacht in de vorm van de kuif van elkaar op poetsen ofzo? De man is vaak dominant.

Hoi Peter,

Nee, de enige aandacht die hij haar geeft is in de vorm van een knauw :) Soms probeert zij wel eens wat, bijvoorbeeld zijn staart schoonmaken omdat die lekker ver bij zijn snavel vandaan zit, maar zodra hij dat doorheeft krijgt ze ervan langs.

Groetjes,

Raymond

Annemiek

Hoi

Mijn situatie is precies hetzelfde als bij jou. Alleen is mijn vrouwtje iets ouder. Mijn mannetje wil echt niks van het vrouwtje weten en wil alleen kopje krauwen met mij. Maar zowaar, laatst ging mijn mannetje zijn best doen het vrouwtje te versieren met kusjes geven en al. Alleen begreep het vrouwtje er niks van en beet van zich af.

Ik denk dat het vrouwtje nog te jong is. Als zij ouder is zal het mannetje haar interessanter vinden en zij snapt dan zijn versierpogingen. Geduld dus, heb ik ook.

groetjes Annemiek

Diana

Heyz!!
Haha, jij hebt presies hetzelfde probleem als ik had met
Coco (man) en Nyra (pop), Nyra was helemaal dol op Coco, maar Coco moest niets, maar dan ook helemaal niets van haar weten, maar toen ze beide volwassen waren Coco 1½ en Nyra 1 jaar oud en de lente aanbrak moest je ze eens zien! Ik denk dat het wel goed komt tussen jouw valkjes let maar op  :)

Groetjes Diana

Timmety

JAh dit heb ik ok meegemaakt.
Ik denk ok dat het wel goed komt!!

Tim

Sarah

Ik heb juist hetzelfde probleem, maar dan andersom, wij hebben het mannetje er later bijgezet, nl een jaar later. Het mannetje huppelt de ganse tijd achter het vrouwtje aan, maar het vrouwtje moet er niks van weten, dan begint ze te blazen op hem, noem maar op.Zou dat er mee te maken kunnen hebben dat het mannetjes jonger is?? We vinden het hier echt niet fijn meer, want ze zitten bijna constant te vechten, behalve als ze slapen. ;) Ik hoop dat dit overgaat of dat jullie oplossingen vinden...

Alvast bedankt Sarah.

yentl

Ik maak dit ook mee met mijn valken Kyra & Quick. Quick wil zich altijd laten kopjekrauwen door Kyra. Hij drukt dan met zijn kopje tegen Kyra aan als hij zich aan het wassen is. Soms laat Kyra dat toe, soms beginnen ze hevig te bekvechten. Het erge eraan is dat het dus 2 mannetjes zijn  :D! Soms kunnen valken echt wel gek doen.

groetjes Yent'l