10 mei 2025, 13:10:24

heb de nieuwe kooi!!

Gestart door Joyce28, 29 februari 2004, 14:10:38

« vorige - volgende »

Joyce28

Nou ik heb mijn kooi!!
Helemaal super,en ik ben er onwijs blij mee,Biko trouwens ook ;)
Toen we de de kooi in elkaar gezet hadden (ferplast Brio Mini)
hield ik Biko ervoor,kuif helemaal overeind,nekkie gestrekt,en maar kijken
Toen voorzichtig erin,en hij ging gelijk naar een knabbelstaaf,al kauwend keek hij elke keer omhoog en weer omlaag,haha geinig

Maar nu mijn vraag,in mijn kooi had ik een badje ervoor hangen,hier kan dat niet
Aangezien Biko elke dag wel met zijn gat in het badje ligt,wil ik het er toch weer in

Hoe hebben jullie dat in een voliere?badje op de grond ofzo?

Speedy

Hoi Joyce,

Ik heb een zwembad voor ze hahahaha ja die kan je dus ook kopen hoor, een groot bad is dat die je makkelijk aan de binnenkant kan laten hangen, of op de grond zetten.
Het is echt een groot ding, maar ze vinden het geweldig.
Er zitten namelijk haakjes bij, diverse maten, dus het moet lukken, ik heb het ook.

Groetjes,
   Trudie

Joyce28

oooooh dan kijk ik morgen wel even bij de dierenspeciaalzaken.
Want zat eerst al aan een papegaaien bad te denken,maar of dat werkelijk past,geen idee
in iedergeval bedankt,want een badje MOET erin,haha

Paul

Hoi Joyce,

Ik heb een groot bad speciaal voor valkparkieten maar ze willen er niet in hoor :-(
Je kan dat badje met de bijgeleverde haakjes zowel in als buiten de kooi hangen.
Maar de deurtjes zijn wel groot das dan zou je er iets omheen kunnen maken dat ie er niet uit kan of het bakje inderdaad in de kooi hangen.
En ook heel fijn dat de kooi je bevalt :-)
Hij kan in elk geval aardig klimmen nu :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Bij mij hangt ie inderdaad binnen de kooi, aan de grote deur, en die kan dan gewoon dicht.
Geweldige uitvinding.
En er gaan er een paar in bij mij, de rest doet er alleen z'n snavel in.
En ja dan spuit ik ze ook nog met de plantenspuit hoor, dit vinde ze toch nog het allerlekkerste.
Ze gaan er helemaal van liggen met de vleugels wijdt.

Joyce28

Ik ga vanmiddag wel even kijken,gaan om 13.00uur open hier

Ja er zitten 2 grote deuren in,dus ff kijken hoe ik dat ga doen.Iniederdeval komt het bad in de kooi,omdat ik hier een hond heb,die de valk als speelgoed of als prooi ziet :-/
En idd mijn valkje krijgt 1x per week een douchebeurt met de plantenspuit,hij gaat er ook helemaal voor zitten in de gootsteen.Als je ziet wat er allemaal nog vanaf komt voor stof :o :)

giovanni

yo

heb je een badje gevonden?
mijn valkjes zijn niet erg geïnteresseerd in baden  ???
maar de plantenspuit, dat is iets anders  :Ddaar zijn ze dol op. en gewoon op de grond zetten is ook goed hoor, maar dan is er natuurlijk meer kans dat er een drolletje invalt ;)

Joyce28

Ik was idd wezen kijken,en kon niks vinden,alleen van die papegaaienbadjes

Toevallig dacht ik vandaag,zal ik het eens in de zijkant proberen,daar zitten aan weerszijden een deurtje
en ja hoor,hij pastte er nog in ook,dus aan de zijkanten van het badje die schroeven eraf gedraaid,de haakjes versteld en 1 paar schroeven er weer in,en hij zit muurvast aan de voliere :)

heb vandaag nog wel zo'n dik touw gekocht,die je aan beide kanten aan de kooi bevestigd,das ook wel een leuk ding ;)

Joyce28

deze heb ik net ff gemaakt,daar stond een inbouw kast die ik speciaal voor de voliere eruit gebroken heb,nou ja mijn man dan ;D

suus

hoi Joyce,
Mooie kooi hoor!! daar kunnen ze een hoop plezier in hebben. Wat goed ook dat het badje toch paste!!!
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Joyce28

ja ben er ook blij mee,en idd blij dat het badje paste,ik had deze net 3 maand,omdat bij dat andere badje dat hout weggeknaagd was.Is toch weer 12 euro,en voordat geld heb ik die touw gekocht,hahaha