28 april 2024, 22:16:30

valk wildkleur heeft gele staart

Gestart door diederick, 28 februari 2004, 20:35:42

« vorige - volgende »

diederick

hoi,  :) :) :)
mijn valkje heeft gele staartveren en het is een wildkleur mannetje. ;)
kom dit omdat hij nog jong is of komt het omdat hij mischien een mutatie is. >:( want dat was niet de bedoeling :-[

gr diederick :D


Paul

Hoi Diederick,

Jonge wildkleur valkjes hebben net als de popjes een gele staart met een strepenpatroon en een kopje met weinig geel erop.
Als ze ouder zijn krijgen ze als eerste een fel gele kop en daarna wisselt de staart van veren zodat ze alleen nog maar grijs zijn.
Als ze na een jaar nog steeds geel zijn is er niks aan de hand hoor dan gebeurt dat pas met de volgende rui.
Ik had hier een mannetje wat de laatste gele veer pas na ongeveer anderhalf jaar pas kwijt raakte.

Groetjes, Paul

diederick

hoi paul,

badankt voor de tip want ik weet nu zeker dat hij nog jong is en dat het geen misfokte is

gr diederick

Paul

 Hoi Diederick,

Alle wildkleur mannen verliezen de gele veren dus daar is niks mis mee.
Het kan alleen zijn als je valkje er als wildkleur uitziet dat hij toch ergens anders split voor is en dan kan je soms wel een leuke verrasing tussen de jongen hebben maar dat ligt er ook aan wat voor popje erbij zit.
Stel dat je mannetje wel wildkleur is maar split voor lutino en het popje is gewoon wildkleur dan kan een van de jongen bijvoorbeels een lutino zijn terwijl beide ouders wildkleur zijn.
De lutino jongen zijn dan alleen popjes dus dan weet je dat ook meteen mocht het gebeuren.
Maar dat wil dan niks met een mislukking te maken hebben hoor.

Groetjes, Paul