10 mei 2025, 12:34:23

tikken

Gestart door Bianca, 28 februari 2004, 02:39:09

« vorige - volgende »

Bianca

hallo iedereen!
ik heb twee valkjes zoals sommige van jullie wel zullen weten.
Nu heeft Punky een tik.....
overal waar hij zit vind ie het stoer om te 'tikken' .
OP je hoofd OP de tafel TEGEN de boxen van de pc,
acht een maf gezicht. En nu begint Cocktail het na te doen, niet echt fanatiek maar toch....
Een vriendin van mij heeft ook twee valkjesvan ongeveer dezelfde leeftijd, die doen dit niet.
Ik dacht zelf dat het komt omdat Punky een mannetje is maar nu ben ik er niet zo zeer meer van, want ik denk dat cocktail een popje is.
graag wat opheldering, is dit voor de fun of toch macho gedrag? hier onder Punky hij zit ook tijdens het "showen" te tikken

alvast bedankt Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

suus

hoi Bianca,
Het is typisch mannetjes gedrag!!! De macho uithangen. Vrouwtjes doen dit inderdaad niet.En dat showen hoort er ook bij het macho gedrag
Leuk om te zien of niet? En als je dat dan naast het feit zet dat ze zo graag willen knuffelen, vind ik altijd erg vertederend. Aan de ene kant zo macho als maar kan en even later bij je komen om dus lekker te kroelen!!
veel plezier met je valkjes!!
Groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Bianca

Ja inderdaad een heeeeel leuk gezicht!
En ook wat je zegt is waar ;)! Eerst heel stoer doen en dan het koppie naar beneden om lekker gekroeld te worden :D
Hij zit ook nog eens in z'n eerste rui, ziet er niet uit!
Net of ie zo uit een windtunnel is komen vliegen! :P
Groetjes Bianca
hieronder nog een foto van Cocktail

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Het lijkt me ook echt mannengedrag dat tikken dat doen veel mannetjes hier ook maar niet allemaal.
Mooie foto's van Punky zo met de vleugels wijd :-)
Als cocktail wat ouder is dan zal je aan de kop kunnen zien of het een man of een popje is.
Na een jaar moet hij toch een behoorlijk gele kop hebben als het een mannetje is.
Bij Punky is dat lastiger te zien maar ik denk dat zijn gedrag al genoeg zegd :-)

Groetjes, Paul

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik heb 2 tikkende valkjes
Van 1 twijfelde ik over het geslacht.
Maar hij is nu zo verkleurd dat ik bijna zeker ben dat ik 2 mannetjes heb.
En bovendien zijn allebei de macho. :D
Ze wisselen elkaar af.
Allebei met hun vleugels wijd en geluidjes maken naar elkaar.
Terwijl de ander niet onder de indruk is. :D
Soms wel lachwekkend.
Groetjes karin