29 april 2024, 19:25:52

Bilbo's eerste nacht/ochtend

Gestart door Jaccie, 27 februari 2004, 16:08:12

« vorige - volgende »

Jaccie

27 februari 2004, 16:08:12 Last Edit: 27 februari 2004, 16:13:59 by Jaccie
De eerste nacht

Tjonge jonge wat was ik benauwd gisteravond. Frodo was panisch voor Bilbo en raakte echt in paniek als Bilbo maar naar haar keek :? Ik was er dus ook weinig gerust op dat het ooit nog goed zou komen (ikke ongeduldig??? welnee joh :lol: )

Toen ik gisteren naar bed ging zaten ze wel beide op 1 stok. Dat was al een hele vooruitgang! Toen Simon vanmorgen vroeg ging kijken (heel vroeg want hij had de ochtend) vond hij ze allebei nog op dezelfde stok. Alleen was de ruimte tussen hun verkleint naar 10 cm. Frodo was verplaatst dus die leek zelf toenadering te zoeken.

Vanmorgen werd ik wakker van Frodo die me al aan het roepen was. Ik vond Frodo voor het deurtje van de kooi (zoals iedere morgen heftig opgewonden om eruit te kunnen) en Bilbo zat er een klein stukje vandaan op de rand van de voerbak. Dus al met al een klein beetje vooruitgang geboekt.

En toen begon de pret. Ik heb ze beide uit de kooi gelaten :lol: En Bilbo had al snel door dat er zo'n zelfde leuk ding hier hing als waar hij vandaan kwam :D Dus meneertje heeft een paar keer geoefend en hoppa hij zat er op :D



Dit alles werd gade geslagen door Frodo die op haar plekje op de monitor zat


Op een gegeven moment vond Bilbo het wel welletjes zo bovenop de ventilator en kwam hij naar beneden. Na een paar proefvluchtjes landde hij keurig op de rugleuning van de stoel. :D

Aangezien ik hem nog niet had zien eten en zijn krop er niet meer zo gevult uitzag heb ik een streng trosgierst op mijn buro gelegt om hem even te laten eten. En tja...dat kon Frodo niet op zich laten zitten. Dus voorzichtig kwam ze van de monitor af om zich ook tegoed te doen aan de trosgierst.


Als tussendoortje probeerde ze een hapje kuif :lol: (niet hard hoor) en een stukje staartveer. Maar dat beviel toch slechter als de trosgierst :lol:

Bilbo heeft na het eten een tijdje op  mijn hand zitten dutten. Toen hij daar genoeg van had besloot hij eens een poging te wagen om bij dat grijze fladderende ding te komen :D Maar iedere keer als hij dichtbij kwam vluchtte Frodo naar de woonkamer. (de schijtert :lol:)

Uiteindelijk vonden ze een compromis :D


Ik heb het idee dat het wel goed komt met de jongelui. We zijn nog maar half op de dag en er is al heel veel vooruitgang geboekt.

Raikiri

Hey...

Leuke Valkjes zeg! OOk nog lord of the rings.... Ben ik fan van..

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Lique

Wouwie zeg.

Wat leuk dat je hier ook een dagboek bent begonnen over Fro en bil.
Voor degene die het niet weet, Bilbo is een jong van mij, Jaccie heeft hem gisteren opgehaald.

verder vind ik de foto's echt heel leuk.

groetjes Lique

Jaccie

Jah moet jou toch op de hoogte houden  ;D

Mare tot nu toe vind ik deze foto het mooiste:



En even voor de statistieken: Bilbo heeft vandaag al trosgierst geknabbelt, uit de gewone voerbak en gedronken uit de waterbak :D Het kuiken doet het goed zo op de eerste dag ;)

Raikiri

Nou..

Dat is een goed teken.. Die foto is echt leuk joh!

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Jaccie

Ondertussen is Bilbo al weer 3 dagen bij ons in huis en in die dagen heeft hij al ontzettend veel geleerd van Frodo. Vooral ondeugende dingen :D
Frodo heeft hem de eerste dag van top tot teen onderzocht en waarschijnlijk is hij goed bevonden want nu zijn het echt partners in crime. Alleen leert Frodo hem ook verkeerde dingen. Zoals landen in de spinazie  :-/

We aten vanavond spinazie en frodo eet altijd mee met avondeten. Alleen dacht Bilbo dat hij dat ook wel kon. Dus hij kwam met klapwiekende vleugels aangevlogen en lande zo in het bord van Simon :lol: Bilbo is nu een mutatie geworden met een spinaziegroene buik :D

Na dit avontuur heeft hij een tijdje in de kooi gezeten om bij te komen. Maar toen ik net in mijn pjuterkamer kwam zat hij al weer klaar om eruit te komen. Na even bij mij gezeten te hebben wilde hij bij Frodo op het beeldscherm zitten. Alleen snapt het sukkeltje nog niet dat je niet zomaar een beeldscherm via de voorkant kan op klimmen. Nadat ik hem een helpend handje heb gegeven zitten ze nu zo op mijn beeldscherm:


Raikiri

Hoi,

Het is echt een schatje... inderdaad wel een nieuwe mutatie :D Het is wel een mooi jonkie hoor lique!
Wel lekker gezellie.

Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Jaccie

Ik ben ook helemaal vlieft hoor. Zeker die laatste foto is zooooooo mooi. (als je even niet kijkt naar het flitslicht in het beeldscherm  >:( )

En hij klets inderdaad al veel Lique. En vanmorgen zat hij op zijn "veranda" zich groot te maken, vleugels wijd en klapperen  maar zonder te vliegen :D

Jaccie

6 dagen is hij inmiddels een lid van dit gezin. En in die 6 dagen heeft hij zo ongelofelijk veel geleerd. Van vliegen tot landen (ja echt :D Hij weet nu iets beter hoe hij het moet doen), het vrouwtje plagen, Eten en drinken uit het bakje, het buro is een grote speelplaats en slapen kan je het beste doen bovenop de deur :D

Iedere dag kletst hij me de oren van mijn hoofd. Hele verhalen verteld hij me. Het maakt niet uit waar hij zit. Of het nou op mijn schouder is, of bovenop de deur, of zelfs al vliegend. Hij houd me helemaal op de hoogte van alles wat hij doet :D Nu weet ik pas goed het verschil met een vrouwtje zoals Frodo. Heel soms zit ze lief te fluiten. Ze kan het hard en zacht. Maar er is een duidelijk verschil met wat Bilbo doet. Binnenkort zal ik eens proberen om iets op te nemen.

Frodo vind het maar zo zo. Ze kan soms ontiegelijk gemeen tegen hem zijn als ze bv samen zitten te eten. Of als ze samen over me heen aan het darren zijn en met mijn ketting of ritssluiting aan het klooien zijn. Want wat Bilbo doet wil zij natuurlijk ook doen.  :-/

Bilbo heeft zich aardig aangepast aan het leven hier en doet zijn best om Frodo voor zich te winnen. En het zal vast niet lang duren voordat hij daarin slaagt. Al met al is het "inburgeren" hier uitstekend verlopen en kan een geslaagt project genoemd worden. :D