6 mei 2025, 23:05:48

een andere vogel???

Gestart door madelief, 13 september 2014, 20:51:01

« vorige - volgende »

madelief

hallo
ik heb een valkje een popje van ongeveer twee jaar, ik had ook een ander valkje maar die is weg omdat hij mijn valkje beet in de pootjes
ik zou graag een andere vogel erbij willen maar geen valkje, nou is mijn vraag welke tamme vogel ik erbij kan zetten.

groetjes madelief

de_vogelkamer

Voor je valkje is het toch het beste om er een nieuw valkje bij te zetten. Een soortgenootje spreekt dezelfde taal, dus daar zul je je valkje het meest een plezier mee doen  ;)

Groetjes Neline

madelief

dankje
maar zou ik haar alleen kunnen laten hoe kan ik merken dat ze zich eenzaam voelt

groetjes madelief

Sanna

Hallo Madelief,

Valkparkieten zijn groepsdieren. Denk alleen maar eens aan de grote zwermen waarin ze rondvliegen in Australiƫ. Ik merk het nu persoonlijk goed. Een van mijn popjes is overleden. Ik zit nu te wachten op een nieuw valkje. Mijn overgebleven popje is heel stil en trekt enorm naar mij toe. Dat is voor mij voldoende aanwijzing dat het niet goed voor haar is alleen te blijven.

Groetjes, Sanna

de_vogelkamer

Ik sluit me aan bij Sanna  ;)
Daarbij, een valkparkiet die alleen wordt gehouden kan erg gaan schreeuwen omdat hij veel aandacht nodig heeft en constant bij je wil zijn. Ook kan hij erg vereenzamen omdat wij nooit de aandacht kunnen geven die hij nodig heeft.

Jammer dat het fout is gegaan met het vorige valkje. Je hebt waarschijnlijk net pech gehad, want normaal gesproken verwonden valkjes elkaar bijna nooit. Maar ik zou toch proberen er een ander valkje bij te zetten. Dit is voor haar toch het beste  ;)

Groetjes Neline

madelief

dankje voor jullie reactie ;Ds

madelief

maar ik heb wel gehoord dat je er misschien een grasparkietje bij kan doen zou ik dat doen. zo ja waar kun je tamme grasparkietjes kopen die echt heel tam zijn

carco

Grasparkietjes zijn heel verschillend,zelf zou ik ze niet bij elkaar zetten omdat het ook heel vaak mis kan gaan.

Ik durf je geen kwekers te zeggen die ze verkopen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!