9 mei 2025, 17:56:02

Bloed onder de vleugel

Gestart door lisaphilips, 27 augustus 2014, 14:04:04

« vorige - volgende »

lisaphilips

Hoi allemaal,

Sinds een tijdje hebben wij een valkparkiet. Hij is ongeveer twee jaar en voor ie bij ons kwam zat ie in een volière. Al vanaf het begin bijt hij zichzelf onder de linker vleugel. Onder zijn vleugels is hij trouwens redelijk kaal. Af en toe bloeide het ook waar hij gepikt had. Maar toen ik daarnet thuiskwam zat zijn snaveltje helemaal onder het bloed en de wonde is heel groot en bloederig!! Ik maak me toch wel zorgen... Vooral dat de wonde zou gaan ontsteken ofzo :( Zelf heeft hij er helemaal geen last van precies. Hij klimt er vrolijk op los, eet en drinkt normaal en fluit vrolijk. Zou het kunnen dat hij zichzelf pikt uit verveling? Overdag zit hij wel vaak alleen. Hij is handtam en komt knuffelen, maar laat wel niet naar z'n vleugel kijken hoewel ik die echt wil ontsmetten en eens van dichtbij bekijken. Weet iemand raad? Alvast bedankt!

lisaphilips

We zijn er mee naar de dierenarts geweest. Waarschijnlijk is de wonde begonnen met een kleine huidirritatie en doordat hij eraan bleef pikken is de wonde groter geworden. We moeten hem nu elke dag behandelen met een zalf die helpt genezen en de jeuk tegengaat zodat hij stopt met pikken. Hopelijk geneest hij snel! De dierenarts zei dat we er goed aan hadden gedaan om langs te komen. De wonde begon al samen te trekken waardoor hij op den duur zijn vleugel niet meer zou kunnen openslaan. Maar eind goed, al goed dus!

carco

Klik op het plaatje voor onze site!