8 mei 2025, 08:36:09

Nat pootje

Gestart door sanja, 24 augustus 2014, 10:40:37

« vorige - volgende »

sanja

Hoi,

Mijn valkje Kiki (8 jaar) doet de laatste week een beetje vreemd.

Het viel me op dat zijn rechter pootje de hele tijd nat is. Aanvankelijk dacht ik dat hij misschien in zijn waterbakje had gestaan of dat hij op het aanrecht had rondbanjerd en wat water was tegengekomen. Maar nu begin ik te vermoeden dat er iets anders aan de hand moet zijn.

Zijn snavel is vies en plakkerig en zijn pootje ook, en er kleven stukjes pitjes en zaadjes aan. Het lijkt wel alsof hij denkt dat zijn pootje honger heeft en zichzelf als het ware te eten geeft door voedsel over te geven. Echt heel raar.

Heeft iemand wel eens iets dergelijks meegemaakt? Voor de rest is hij heel vrolijk en eet en drinkt hij goed.

Gr.
Sanja

jfvhl

Doet het valkje bijv. ook de tralies voeren of het (glimmende) eet of drinkbakje? De vogels hier zien er af en toe niet uit, de viezerikjes voeren het spiegeltje wat op het vensterbankje in de keuken staat. Af en toe zijn de tralies 2x zo dik als normaal, bah, moet gewoon de boel afsteken.
Maar het pootje voeren, tja, het zijn soms rare vogels. Het enige wat je doen kunt is observeren, blijven kijken totdat je erachter komt wat is allemaal aan het doen is. Succes, ben benieuwd.
gr. Jantina