28 maart 2024, 16:17:45

man of pop

Gestart door thomasdeer, 16 augustus 2014, 17:28:05

« vorige - volgende »

thomasdeer

Hallo allemaal,
ik heb sinds twee weken men valkje coco. Nu zou ik graag weten of het een mannetje of en popje is. Het is een witmasker. Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan zien?
alvalst bedankt ;)

Sanna

Hallo Thomas,

Is je valkje alleen witmasker? Alle jonge valkjes, tot een maand of 9, zien eruit als poppen. Mannen krijgen uiteindelijk een wit masker.

Man


Pop


Maar heeft je valkje ook nog pareltjes op zijn vleugels dan zien een jonge vogel en een popje er zo uit.



Een man gaat er uiteindelijk als een gewone witmasker uitzien (zie hierboven), maar dat duurt veel langer dan een jaar. Hij kan nog wel een paar jaar pareltjes houden.

Heb je een witmasker bont valkje (grijze en witte vlekken over het lichaam), dan is niet aan het uiterlijk te zien of het een man of pop is.



Groetjes, Sanna

thomasdeer

Dag Sanna,
allereerst al bedankt om te reageren. Dut is mijn valkje. Men valkje is wel nog maar 2 maand oud dus waarschijnlijk zal je het dan nog niet kunnen zien.
Groetjes Thomas

Sanna

Hallo Thomas,

Nee, je kunt inderdaad nog niet zien of het een man of pop is. Heeft je valkje geen last van die ene teennagel, dat hij overal achter blijft haken? Als je die wilt knippen kun je dat het beste door de dierenarts laten doen. Zeker met zo'n raar nageltje weet je nooit tot waar het bloed loopt.

Groetjes, Sanna

thomasdeer

dag Sanna,
men valkje heeft geen last van zijn teennagel ondanks hij krom staat. Zover ik weet is hij nog nergens blijven achter haken. Ik ga waarschijnlijk binnenkort eens naar de kweker waar ik hem gekocht heb.
Groetjes Thomas

Sanna

Hoi Thomas,

Er zal wel eens iets met dat nageltje gebeurd zijn toen je valkje nog klein was, daar is nu niets meer aan te doen. Als hij nergens achter blijft haken, lekker laten zitten.

Groetjes, Sanna