29 april 2024, 16:00:56

Eerste valkje Zazou

Gestart door LWouters, 22 juli 2014, 08:44:04

« vorige - volgende »

LWouters

Hallo allemaal,

ik zal mezelf kort even voorstellen.
Mijn naam is Lesley en samen met mijn man en dochtertje wonende te Turnhout (Belgiƫ).
We waren op zoek naar een leuk soort vogeltje om in huis te hebben en zijn bij de valkparkiet terecht gekomen.
We hebben op verschillende websites, ook deze, informatie gezocht over de verzorging en huisvestiging van valkjes en na het aankopen en in orde maken van de kooi hebben we gisteren eindelijk ons eerste valkje, Zazou, opgehaald.
Hij/zij is een 8-tal weken oud, prachtig gepareld diertje.
Ik was meteen verkocht toen ik hem/haar zag!
Veel beweging zit er nog niet in, maar ik zou zelf ook onder de indruk zijn als ik ineens in een heel andere omgeving zou terecht komen.
Zazou heeft al wel een beetje gegeten en gedronken dus dat zie ik wel goed komen.
We laten Zazou op zijn/haar eigen tempo wennen aan alles en als hij/zij ons helemaal vertrouwd zal de kooi open blijven staan zodat het diertje zeker ruimte genoeg heeft om te spelen.

Ik wilde nog graag een foto plaatsen van Zazou maar blijkbaar zijn mijn bestanden te groot, iemand een idee hoe ik deze kleiner kan maken?

Mvg

Sanna

Hallo Lesley,

Hartelijk welkom op het forum! Heel veel plezier met jullie eerste valkje. Hij of zij wordt vast heerlijk tam.

Hoe je een foto kunt toevoegen kun je hier lezen, veel succes:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Groetjes, Sanna

LWouters

Heel erg bedankt voor je reactie!
Meteen uittesten of het lukt  :)

Zazou is al helemaal aan ons gewend, wil graag zelf vanuit de kooi op je schouder komen zitten en kan uren blijven zitten.
Enkel op kleding heeft hij/zij het niet, daar word in gebeten maar we zijn bezig met het afleren hiervan.
Voor de rest doet Zazou het prima, een prachtig diertje waar we hopelijk vele jaren mee bevriend kunnen zijn  :)



Sanna

Ach, wat eem scheetje... ;D