8 mei 2025, 15:02:13

Bedel-geluid

Gestart door Tita, 13 juli 2014, 02:31:28

« vorige - volgende »

Tita

Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste bericht, dus ik stel mij even voor.

Ik ben kiki en ik ben sinds donderdag 10-7 trotse eigenaar van een prachtige (eerste) valkparkiet: Tita (jeejj!)

Tita is ongeveer 8-9 weken oud en sinds een weekje of 1,5 zelfstandig.
Hij (volgens berekening een man, maar we zullen het over een paar maanden zien) is handgefokt, hand tam en erg lief de afgelopen paar dagen.

Nu is het zo dat hij nog bedel geluiden maakt op het moment dat ik in buurt kom. Maar ook als hij op mijn schouder of vinger zit. Soms stopt hij ermee maar gaat vaak lang door.

Wat kan ik het beste doen? In/op zijn kooi laten of gewoon bij me houden en het geluid negeren?

Hij is graag bij me want als hij op zn kooi zit en ik loop langs dan wil hij naar me toe vliegen. En wil vaak niet van mijn vinger af.

Groetjes,
Kiki

P.s. Ik heb hem een paar keer in zijn kooi gedaan, bij zij voederbak. Hij eet dan maar kort daarna wil hij weer bij mij komen.
Hij geeft niet zo veel om trosgierst. Moet ik op zoek gaan naar ander lekkers of is hij zo jong dat ik het moet blijven aanbieden/proberen?
10-7-2014: Welkom prachtige Tita!

Tita

Ik ben er inmiddels uit. Tita bedelt veeeel minder. Af en toe nog maar ik merk dan dat ze gewoon even lekker gekroeld worden.

Bedankt voor alle tips/reacties!  ::)
10-7-2014: Welkom prachtige Tita!